تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۱
کد خبر: ۵۲۶۸۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر کل سابق آموزش و پرورش خوزستان:
تقاضای نقل و انتقال معلمان معضل آموزش و پرورش خوزستان
مدیر کل سابق آموزش و پرورش خوزستان گفت: تقاضای نقل و انتقال معلمان یکی از معضلات آموزش و پرورش خوزستان در ارتباط با نیروی انسانی است.

 رحمان فلاحی در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان که بعد از ظهر امروز در تالار فردوسی برگزار شد اظهار کرد: خوزستان در حال حاضر دارای 880 هزار دانش آموز است که از نظر کمیت دانش آموزان در رده سوم کشور بعد از استان‌های تهران و خراسان قرار داریم.

وی ادامه داد: هم اکنون 61 هزار و 500 معلم در 41 منطقه آموزشی استان مشغول تدریس و فعالیت هستند.

مدیر کل سابق آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اینکه 7 هزار و 200 واحد آموزشی در سطح استان وجود دارد تصریح کرد: این واحدهای آموزشی دارای 38 هزار کلاس درس هستند و امیدواریم با همت و تلاش مسئولان زمانی برسد که 63 درصد مدارس یک نوبته به صد در صد برسد.

وی خاطر نشان کرد: در سال گذشته بیش از 270 هزار معلم حق التدریس در سطح استان داشتیم که با پیگیری‌های صورت گرفته بیشترین ساعت حق التدریس را خوزستان به خود اختصاص داد.

فلاحی یکی از معضلات و مشکلات در ارتباط با نیروی انسانی را نقل و انتقالات بیان کرد و گفت: در سال گذشته دو هزار و 200 معلم متقاضی خروج از استان بودند که با انتقال 700 نفر از آن‌ها موافقت شد.

وی با بیان اینکه 3 هزار و 500 نیروی دائم متقاضی نقل و انتقال داریم، اضافه کرد: مسلم است آن تعدادی که با نقل و انتقال آن‌ها موافقت نشده است با نارضایتی به کار خود ادامه می‌دهند.

مدیر کل سابق آموزش و پرورش خوزستان به بیان عملکرد چهار ساله خود پرداخت و تصریح کرد: در این مدت اقداماتی برای ارتقای رتبه علمی استان، تاسیس مدارس قرآن، جذب اعتبارات نوسازی مدارس، هوشمند‌سازی مدارس و... صورت گرفت.

وی اضافه کرد: برای تنویر افکار عمومی و شناساندن جایگاه واقعی آموزش و پرورش به مردم بیش از 580 دقیقه از طریق سیمای مرکز استان، اطلاعات لازم پخش شد.

فلاحی با بیان اینکه شورای آموزش و پرورش خوزستان شورای بر‌تر کشور شناخته شد عنوان کرد: امیدورام خوزستان در زمینه تعلیم و تربیت به جایگاه واقعی خود و آنچه که لیاقت دارد برسد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در طول دو سال گذشته مدیران مدارس علی رغم تنگناهای مالی که وجود داشت با توانمندی و تلاش بسیار مدارس را اداره کردند که امیدوارم این روند ادامه داشته باشد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار