تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۵۲۸۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مجلس :
روستاهای‌دزفول‌ازآب‌آشامیدنی‌سالم‌محرومند
 نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی گفت:برخی روستاهای این شهرستان از نعمت آب آشامیدنی سالم محروم بوده و این امر مشکلاتی جدی برای ساکنان این روستاها موجب شده است.

 عباس پاپی زاده افزود:70 درصد وسعت شهرستان دزفول را بخش های سالند و شهیون تشکیل می دهد اما این ساکنان این بخش ها از آب سالم و آشامیدنی محرومند.

وی با انتقاد از وضعیت نامناسب آبرسانی در روستاهای این دو بخش افزود: مشکل آب در این روستاها در حالی است که فاصله کمی با دریاچه سد دز دارند اما هنوز آبرسانی به روستاهای مذکور از طریق تانکر و کامیون صورت می گیرد.

نماینده دزفول در ادامه ضمن تشریح دیدار صورت گرفته با ˈحمیدرضا جانبازˈ مدیر عامل آب وفاضلاب کشور در خصوص مشکلات شهرستان دزفول در حوزه آب و فاضلاب افزود:در این نشست برای رفع مشکل آب این روستاها در گام نخست و در کوتاه مدت پیشنهاد حفر هفت حلقه چاه ارائه شد که مورد موافقت قرار گرفت.

وی گفت:با حفر این چاه ها تا حد زیادی مشکل کمبود آب شرب در دزفول رفع می شود.

نماینده دزفول با اشاره به مشکلات فاضلاب روباز دزفول در برخی مناطق گفت:فاضلاب روباز برخی مناطق مانند کوی مدرس و طالقانی دزفول موجب گسترش بیماری بین ساکنان این مناطق شده است که باید با احداث یک ایستگاه پمپاژ این مشکل بر طرف شود.

وی افزود:مشکل فاضلاب شهری دزفول با مدیر عامل آب و فاضلاب کشور طرح شد تا بودجه این پروژه از محل اعتبارات ملی تامین شود .

پاپی زاده اظهار داشت:موضوع مطالعات آبرسانی به سالند نیز در این نشست در دستور کار قرار گرفت و مقرر شد طرح مطالعاتی انجام و تا سال آینده آبرسانی به سالند انجام شود.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی افزود:موضوع آبرسانی به روستای سنجر نیز با اعتبار پیشنهادی سه میلیاردو700 میلیون ریال در این نشست مطرح شد و تامین این اعتبار در دستور کار قرار گرفت.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار