تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۵۲۸۴۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با حضور کار‌شناسان
800مدرسه خوزستان میزبان طرح مروج سلامت
مسئول واحد سلامت جوانان، نوجوانان و مدارس مرکز بهداشت خوزستان گفت: در حال حاضر طرح مروج سلامت در بیش از 800 مدرسه استان در حال اجراست.

زهرا فرج‌زاده بی‌بالان امروز اظهار کرد: نخستین نشست کمیته سلامت جوانان، نوجوانان و مدارس منطقه 4 دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با حضور کار‌شناسان مسئول واحدهای مربوطه برگزار شد.

وی ادامه داد: در این نشست کار‌شناسان به بحث و تبادل نظر در خصوص برنامه‌های جاری مدارس مانند برنامه مدارس مروج سلامت، معاینات دوره‌ای دانش‌آموزان و دانشجویان، نحوه ارتباط با آموزش و پرورش، پرداختند و پیشنهاداتی در خصوص بهبود اجرای فرآیند‌های مذکور ارائه کردند.

مسئول واحد سلامت جوانان، نوجوانان و مدارس مرکز بهداشت خوزستان عنوان کرد: در این نشست مقرر شد برنامه مدارس مروج سلامت در دانشگاه‌های علوم پزشکی اهواز، خرم آباد، دزفول و دانشکده‌های علوم پزشکی آبادان و بهبهان با قوت بیشتری پیگیری و اجرا شود.

وی با بیان اینکه برنامه مدارس مروج سلامت که به منظور ارتقای سطح سلامت و پایش سلامت دانش‌آموزان اجرا می‌شود تصریح کرد: این طرح از سال 1389 در مدارس منتخب آغاز شده و در حال حاضر در بیش از 800 مدرسه استان برگزار می‌شود.

فرج‌زاده بی‌بالان به بررسی اهمیت فعالیت‌های فیزیکی در دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: اهمیت فعالیت‌های فیزیکی در دانش‌آموزان طی کارگاهی با حضور کار‌شناسان واحد بهداشت مدارس مرکز بهداشت شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز، بررسی شد.

وی اضافه کرد: همچنین در این کارگاه بر چگونگی انجام و آغاز فعالیت فیزیکی دانش‌آموزان، حساس سازی مسئولان مدارس و مربیان ورزش بحث و تبادل نظر شد.

مسئول واحد سلامت جوانان، نوجوانان و مدارس مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه انجام حداقل یک ساعت فعالیت فیزیکی در روز برای دانش‌آموزان لازم و ضروری است اظهار کرد: انجام فعالیت‌های فیزیکی در پیشگیری از بروز بیماریهای غیرواگیر مانند افزایش فشارخون، دیابت و چاقی مؤثر است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار