تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۵۲۸۵۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون دانشکده علوم پزشکی آبادان:
شهرداری آبادان مشکل دفع زباله‌های‌بیمارستانی را حل کند
معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: شهرداری آبادان مشکل دفع زباله‌های بیمارستانی را حل کند.

 مرتضی جعفری ظهر امروز در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی آبادان که با حضور اعضای این شورا در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد در  سخنانی اظهار کرد: یکی از مصوبات جلسه قبل شورای سلامت در زمینه کانال‌های روباز دفع آب است که شهرداری وظیفه مسقف کردن آن را بر عهده دارد.

وی افزود: علاوه بر این پروژه بهسازی و نیزارزنی منطقه بریم نیز دیگر اقدامی بود که از مصوبات جلسه قبل بود و توسط شهرداری و با همکاری پتروشیمی آبادان انجام می‌شود.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی آبادان ادامه داد: رفع مشکل انتقال ترمینال برون شهری آبادان دیگر مصوبه این جلسه بود که پیشرفت چندانی در آن مشاهده نشده است.

جعفری تصریح‌کرد: یکی دیگر از این مصوبات در زمینه گاومیش‌های منطقه سلیج بود که قرار بود مکانی برای این احشام در نظر گرفته شود که جهادکشاورزی علت عدم اجرای این مصوبه را عدم تامین اعتبار عنوان کرده است.

وی اضافه‌کرد: بهبود عملکرد منطقه آزاد اروند در محدوده خود یکی دیگر از مصوبات بود که متاسفانه منطقه آزاد به آن عمل نکرده است.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی آبادان خاطرنشان‌کرد: با وجود ارسال دعوت‌نامه برای سازمان منطقه آزاد اروند متاسفانه این نهاد در هیچ‌یک از جلسات شورا حضور نمی‌یابد و هیچ یک از مصوبات را نیز اجرایی نمی‌کند.

جعفری افزود: یکی از مشکلاتی که در زمینه بهداشتی وجود دارد جمع‌آوری زباله‌های بیمارستانی در شهر آبادان است.

وی ادامه داد: با وجود اینکه د ر جلسه قبل مصوب شد که شهرداری نسبت به جمع‌آوری و دفن زباله‌های عفونی و غیرعفونی اقدام کند، اما این نهاد حتی جمع‌آوری زباله‌های عمومی بیمارستان‌ه را انجام نمی‌دهد.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی آبادان تصریح کرد: این مسئله موجب شده است تا بیمارستان‌ها با انبوه زباله‌ها مواجه و این به هیچ وجه برای وجه بهداشتی شهر مناسب نیست.

وی در پایان با اشاره به مصوبات جلسات شورای سلامت گفت: از مسئولان ادارات می‌خواهیم تا اقدامات خود را در زمینه مصوبات این جلسه و همچنین میزان پیشرفت کار را به دبیرخانه شورای سلامت که دانشکده علوم پزشکی است را ارسال کنند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار