تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۳
کد خبر: ۵۲۸۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آیت الله موسوی جزایری خواستار شد
تلاش وزارت ارشاد نسبت به بین المللی شدن کنگره علامه بهبهانی
نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: سال‌ها است که مسئله بین المللی شدن کنگره علامه وحید بهبهانی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح می‌شود اما هنوز راه به جایی نبرده است.

 آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، اظهار کرد: کنگره علامه وحید بهبهانی که اکنون در سطح مقدماتی انجام می‌شود باید در سطح بین المللی برگزار شود اما متاسفانه سال‌ها است که به این موضوع توجه نمی‌شود.

وی بیان کرد: علامه وحید بهبهانی پایه گذار خرد گرایی در برابر اخبارگری بود لذا امیدواریم که کنگره این عالم بزرگ در حد بین المللی انجام شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان با اشاره به اهمیت برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی تأکید کرد: دستور کار جلسات، چند روز قبل از برگزاری مراسم باید به مدیران استانی داده شود.

وی با تأکید بر اینکه مسائل فرهنگی مهمی در استان وجود دارد که نیاز به تفکر بیشتری دارد افزود: مدیران استانی باید با دقت بیشتری دستور کار جلسات را مورد بررسی قرار داده و به دنبال راهکار مناسب باشند.

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به اینکه برگزاری کنگره‌ها گام موثری در راستای امور فرهنگی جامعه بود و نتیجه درخشانی در ایجاد فضای معنوی استان داشت افزود: برگزاری کنگره‌های علمی پیرامون علمای مطرح استان در جهت شناساندن آن‌ها به نسل جوان کار ارزنده‌ای است که باید استمرار یابد.

وی ضمن تقدیر از دست اندرکاران برگزاری کنگره‌های مختلف گفت: پشتیبانی صدا و سیما و نهادهای اجرایی در برگزاری این کنگره‌های جای تقدیر و تشکر دارد.

امام جمعه اهواز با اشاره به برگزاری کنگره سید نعمت الله جزایری در شهرستان‌های اهواز و شوشتر خاطر نشان کرد: در نظر داریم که در گام بعد آثار مهم علما را به چاپ برسانیم.

وی با بیا ن اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید بسیاری بر چاپ آثار علامه سید نعمت الله جزایری دارند افزود: کتاب شرح تهذیب علامه سید نعمت الله جزایری کتاب ارزشمندی است که نیازمند توجه ویژه جهت چاپ دارد.

آیت الله جزایری با تأکید بر اهمیت برگزاری کنگره‌ای با نام علامه وحید بهبانی در سطح بین المللی اظهار داشت: سال‌ها است که این مسأله در وزارت ارشاد مطرح می‌شود اما هنوز راه به جایی نبرده است. امیدواریم که وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی که خود یک طلبه است همکاری لازم را در این خصوص انجام دهد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار