تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۵۲۹۵۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تشدید نظارت دانشکده علوم پزشکی آبادان در مرز شلمچه
رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آبادان از تشدید نظارت این دانشکده با توجه به افزایش جمعیت زوار کربلای معلی در آستانه اربعین حسینی، در محل یادمان شلمچه خبر داد.

محمداسماعیل مطلق در حاشیه بازدید از فعالیت‌ کارمندان دانشکده علوم پزشکی آبادان، مستقر در محل یادمان شهدای شلمچه و منطقه مرزی با کشور عراق اظهار کرد: با توجه به افزایش جمعیت زوار کربلای معلی در آستانه اربعین حسینی، تعداد پنج آمبولانس در مسیرهای منتهی به یادمان شهدای شلمچه حضور داشته و دو آمبولانس نیز در پایانه خروجی یادمان و محل تحویل روادید به زائران کربلای حسینی مستقر شده، ضمن اینکه یک دستگاه اتوبوس آمبولانس مجهز نیز برای خدمات‌رسانی به مسافران در محل مذکور انجام وظیفه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: 12 تکنسین فوریت‌های پزشکی که از تجربه کافی در حوزه کاری خود برخوردار هستند به همراه پزشک و پرستار به منظور ارائه خدمات درمانی لازم به زوار در این منطقه حاضر هستند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آبادان در ادامه این بازدید تصریح کرد: تمام تلاش نیروهای ما در راستای خدمت به زوار کربلای حسینی بوده و تا به امروز به صورت میانگین تعداد 600 نفر در هر 24 ساعت به پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی دانشکده علوم پزشکی آبادان، مستقر در یادمان شهدای شلمچه برای دریافت کمک‌های درمانی که شامل معاینه، خدمات درمانی و ارائه داروی رایگان است، مراجعه کرده‌اند.


استقرار ثابت پایگاه قرنطینه دانشکده علوم پزشکی آبادان در مرز شلمچه

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: پایگاه قرنطینه دانشکده به شکل ثابت در مرز شلمچه مستقر است.

مرتضی جعفری در حاشیه بازدید از فعالیت‌ کارمندان دانشکده علوم پزشکی آبادان مستقر در محل یادمان شهدای شلمچه و منطقه مرزی با کشور عراق،از استقرار ثابت پایگاه قرنطینه این معاونت در مرز شلمچه خبر داد و اظهار کرد: این پایگاه به مدت سه سال است که در مرز شلمچه به زوار و مسافران به کشور عراق خدمات می‌دهد.

وی در همین خصوص عنوان کرد: کارشناسان بهداشت محیط و واحد پیشگیری معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان در پایگاه مذکور حضور داشته و در دو اتاق تعبیه شده در مرز شلمچه مستقر هستند.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به وظایف کارمندان این دانشکده در مرز شلمچه تصریح کرد: توزیع مستمر پمفلت‌های آموزشی در خصوص بیماری‌های شایع در میان زائران، هماهنگی با مسئولان کاروان‌ها برای شناسایی افراد بیمار و نمونه‌گیری از این بیماران احتمالی، نظارت بر مسائل بهداشتی منطقه و کلرسنجی آب به صورت روزانه در این مرز، از اقدامات صورت گرفته توسط کارشناسان مستقر در این پایگاه است.

وی از مشکلات موجود در مرز شلمچه گفت و خاطرنشان کرد: سیستم دفع فاضلاب در این منطقه مشکل داشته و همین موضوع باعث شده که بوی تعفن در این فضا وجود داشته باشد ضمن اینکه با توجه به افزایش روزانه جمعیت در مرز شلمچه لزوم رسیدگی به نظافت عمومی از سوی ارگان‌های مرتبط احساس می‌شود.

جعفری در پایان تصریح کرد: امیدوار هستیم که هموطنانی که به دنبال توزیع نذورات خود در این مرز هستند برای اطمینان از سلامت غذای طبخ شده، پیش از توزیع، هماهنگی لازم را با کارشناسان پایگاه مستقر دانشکده علوم پزشکی آبادان داشته باشند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار