تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۱
کد خبر: ۵۲۹۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عضو شورای شهر شوشتر:
اختلافات بین شهرداری و میراث فرهنگی را به حداقل می‌رسانیم
عضو شورای اسلامی شهر شوشتر گفت: باید تلاش کنیم تا مسائل اختلافی بین میراث فرهنگی و شهرداری به حداقل کاهش یابد.

 اسحاق عسکری در مراسم تودیع و معارفه روسای جدید و سابق میراث فرهنگی شهرستان شوشتر اظهار کرد: هر شهری دارای اصالتی است و میراث فرهنگی نیز به شهرستان شوشتر هویتی بخشیده که باید در راستای حفظ این اصالت تلاش کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در شهرداری‌ها همیشه با میراث فرهنگی تعارض وجود دارد ولی در شورای چهارم در شهرستان شوشتر هیچ مشکلی با میراث فرهنگی نداریم و به این دلیل باید تلاش کنیم تا مسائل اختلافی بین میراث فرهنگی و شهرداری به حداقل کاهش یابد.

وی با اشاره به اینکه باید بکوشیم مردم از میراث فرهنگی منتفع شوند، تاکید کرد: باید زمینه انتفاع مردم را از آثار تاریخی خود را فراهم کنیم و در این راستا حاضریم از همه توانمندی شورای اسلامی شهر شوشتر استفاده کنیم تا این شرایط فراهم شود و مسیر موجود در راستای تسهیل انتفاع مردم باز شود.

عسکری با اشاره به اینکه همه فعالیت‌های شورای اسلامی شهر با میراث فرهنگی هماهنگ است، گفت: حتی طرح‌های نماکاری در سطح شهر شوشتر بر اساس نماکاری‌های میراث فرهنگی در دستور کار شهرداری قرار می‌گیرد، شاید قدری هزینه‌ها برای اجرای این طرح‌ها افزایش یابد ولی اصالت معماری شهری حفظ می‌شود.

وی تاکید کرد: می‌کوشیم تا در ایام نوروز گامی اساسی در راستای بهبود وضعیت شهری برداریم و با آمادگی کامل به استقبال مردم و مهمانان نوروزی برویم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار