تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۱
کد خبر: ۵۲۹۷۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
4 كشتارگاه صنعتي در خوزستان در حال ساخت
مديركل دامپزشكي خوزستان به ضرورت احداث كشتارگاه هاي صنعتي در استان اشاره كرد و گفت: در همین راستا، چهار كشتارگاه صنعتي در خوزستان در حال ساخت است.

 دكتر مصطفي كناركوهي اظهار کرد: عمليات احداث كشتارگاه صنعتي دام با سرمايه گذاري 11 ميليارد تومان توسط شهرداري اهواز، از 11 ماه پيش آغاز شده و اكنون مراحل پاياني آن در حال سپري است و اميدواريم به زودی شاهد بهره برداري از آن باشيم.

وي ادامه داد: يكي ديگر از اين كشتارگاه ها، كشتارگاه دام خرمشهر است كه سال 81 با 75 درصد پيشرفت فيزيكي از محل اعتبارات بازسازي در حال ساخت بود كه حدود 10، 11 سال پيش عمليات اجرايي آن متوقف شد.

وی افزود: به تازگی با پيگيري هاي بسياري كه در كميته ساماندهي كشتارگاه هاي صنعتي در استان صورت گرفت، موفق شديم 2 ميليارد و 800 ميليون تومان اعتبار براي تكميل این پروژه كسب كنيم كه حدود 1.5 ميليارد تومان آن از طريق منطقه آزاد اروند و قول داده شد 1.5 ميليارد تومان آن از طريق اعتبارات عمراني استان تامين شود.

مديركل دامپزشكي خوزستان ادامه داد: از آنجا که كشتارگاه صنعتي خرمشهر در محدوده منطقه آزاد اروند قرار دارد بايد به بخش خصوصي واگذار شود كه لازم است مقدمات آن از طريق شهرداري خرمشهر انجام شود.

كناركوهي گفت: كشتارگاه صنعتي بهبهان يكي ديگر از كشتارگاه هاي صنعتي در حال احداث در استان است كه حدود 75 درصد پيشرفت فيزيكي دارد. تكميل اين پروژه اندكي مشكلات در بخش سرمايه گذاران خود داشته كه با برگزاري جلسات متعددي در اين زمينه، سرمايه گذار اصلي آن با پشتوانه امور دام و 51 درصد سهام، عمليات اجرايي پروژه را از سر گرفت.

وي ادامه داد: يك ميليارد و 800 ميليون تومان به عنوان اعتبار سال 92 جهت تكميل اين پروژه در نظر گرفته شد كه قطعا با اين ميزان اعتبار به پايان نخواهد رسيد بنابراین با جديت در حال پيگيري اين موضوع هستيم و اميدواريم در 6 ماهه اول سال آينده اين كشتارگاه به بهره برداري برسد.

مديركل دامپزشكي خوزستان اظهاركرد: كشتارگاه چهارم نيز شمال استان و در دزفول قرار دارد كه سرمايه گذار بخش خصوصي پاي كار آمده ولي پروژه در بحث تامين زمين مشكل دارد. به محض اينكه زمين مشخص شود عمليات اجرايي آن آغاز مي شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار