تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۵۳۰۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بهره‌برداری از جاده جديد لالی و پل كابلی
معاون اجرايي سد گتوند از بهره برداري از جاده جديد و پل جديد التاسيس لالي براي آغاز به كار قريب الوقوع سد گتوند و انجام مرحله آبگيري اين سد بزرگ خبر داد.

محمدحسين معنوی فر امروز در گفت‌وگو با فارس در گتوند اظهار داشت: به مناسبت نيمه شعبان قرار است كه روز شنبه 14 شعبان بهره‌برداري و استفاده از پل كابلي و جاده جديد شهرستان لالي آغاز شود و اين امر به صورت دائمي خواهد بود.
وي با اشاره به اينكه اين امر مقدمه آبگيري اين سد در روزهاي آينده است، گفت: آبگيري در روزهاي آينده در اين سد انجام مي‌شود و با اين كار بخشي از جاده شهرستان لالي به زير آب مي‌رود و به اين دليل جاده‌اي جديد به همراه پلي كابلي در ماه‌هاي گذشته احداث شده است كه در نيمه شعبان اين پل بهره‌برداري مي‌رسد.
معنوي‌فر با اشاره به ميزان جاده احداث شده در اين پروژه گفت: براي رفع مشكل دست‌رسي مردم به اين پل جديد بيش از 16 كيليومتر جاده جديد تاسيس شده است كه اين پروژه با آسفالت كامل اين جاده به پايان رسيده است و آماده بهره‌برداري است.
اين مقام مسئول خاطرنشان كرد: اين پل با طول 460 متر، عرض 17 متر و با ارتفاع 155 متر از كف رودخانه‌ كارون، بزرگ‌ترين پل كابلي دو منظوره در كشور است.
معنوي‌فر خاطرنشان كرد: با بهره‌برداري از اين پل و جاده‌هاي دسترسي به آن، ارتباط بين شهرستان‌هاي لالي و مسجدسليمان حدود شش كيلومتر كوتاه‌تر مي‌شود.
وي با بيان اين كه اين پل با اعتبار 18 ميليارد 500 ميليون تومان در حال ساخت است، گفت: اين پل به صورت چهار بانده و از نوع سازه‌ سيماني ساخته ميشود و از زيباترين پل‌هاي خاورميانه به شمار ميآيد.
معاون اجرايي سد گتوند با اشاره به اين‌كه اين پل جواب‌گوي مشكلات ترافيكي اين محور خواهد بود، بيان كرد: با بهره‌برداري از اين پل و بازگشايي جاده جديد، جاذبه‌هاي گردشگري فراواني ايجاد خواهد شد و بسياري از نقاط حادثه‌خيز اين محور رفع خواهند شد.
معنوي‌فر با اشاره به اين‌كه اين پل به منظور عبور لوله‌هاي نفت و گاز و وسايط نقليه ساخته مي‌شود، خاطرنشان‌كرد: با آبگيري سد گتوند عليا، پل كنوني جاده‌ي لالي ـ مسجدسليمان، 100 متر به زير آب خواهد رفت.
:
:
:
آخرین اخبار