تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۱
کد خبر: ۵۳۰۵۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برپایی‌ يلدای‌ همدلی‌ در کتابخانه‌ مرکزی‌
ریيس كتابخانه مركزي استان خوزستان از جمع‌آوري بالغ بر يك ميليون و 500 هزار تومان در ويژه‌برنامه «يلداي همدلي» كه به منظور كمك به بيماران سرطاني برگزار شده بود، خبر داد.

منصور كوهي‌رستمي، معاون اداره کل كتابخانه‌هاي عمومي و ریيس كتابخانه مركزي خوزستان، روز 28 آذر 92 در حاشيه ويژه‌برنامه «يلداي همدلي» كه در كتابخانه مركزي خوزستان برگزار شد، گفت: بخش كودك كتابخانه مركزي خوزستان طي يك سال گذشته برنامه‌هاي مختلفي را در مناسبت‌های گوناگون به منظور آشنايي كودكان و نوجوانان با مفاهيم ديني و ملي برگزار كرده است.

وي، با بيان اين كه ويژه‌برنامه «يلداي همدلي» نيز از جمله اين برنامه‌ها مي‌باشد، خاطرنشان كرد: هدف از ويژ‌ برنامه يلداي همدلي آموزش كودكان با فرهنگ نوع دوستي و احترام به ديگران است كه كودكان عضو كتابخانه شيريني و غذاهايي را تهيه و به فروش مي‌رسانند.

وي، با اشاره به اين كه اين مراسم با مشاركت 2 مؤسسه خيريه 14 معصوم و شفاجويان برگزار شد، افزود: از آن جا كه در آستانه اربعين حسيني و شب يلدا نيز هستيم برنامه‌هايي از جمله نوحه‌خواني، قرائت قرآن و شعرخواني توسط اعضاي نوجوان كتابخانه برگزار و همچنين نمادهاي شب يلدا به كودكان و نوجوانان نشان داده شد.

معاون كتابخانه‌هاي عمومي استان خوزستان، با بيان اين كه در اين مراسم مبلغي بالغ بر يك ميليون و 500 هزار تومان جمع‌آوري شد، تصريح كرد: پول حاصل از فروش اين غذاها و شيريني‌ها طي مراسمي همراه با چند جلد كتاب به مؤسسه خيريه شفاجويان «مشك» به كودكان سرطاني اهدا مي‌شود.

همچنين در اين مراسم وحيد كياني، شاعر و مشاور استاندار خوزستان، ضمن قدرداني از دست‌اندركاران اين مراسم، ابراز اميدواري كرد: اين برنامه در ساير اماكن فرهنگي و كتابخانه‌هاي عمومي اهواز و شهرستان‌ها برگزار شود و استمرار يابد تا كمكي هر چند كوچك به نيازمندان و بيماران داشته باشيم.

لازم به ذكر است، مؤسسه خيريه شفاجويان «مشك» ويژه كودكان مبتلا به سرطان مؤسسه‌اي مردمي و غيردولتي است كه به همت گروهي از خانواده‌هاي كودكان مبتلا به سرطان، اعضاي هيات علمي دانشگاه‌هاي علوم پزشكي و شهيد چمران اهواز، شركت ملي مناطق نفتخيز جنوب، سازمان آب و برق، صنايع فولاد و عده‌اي از خيرين استان خوزستان در سال 1379 در اهواز تشكيل شد و به ثبت رسيد.

اين مؤسسه با هدف كمك‌هاي مالي به كودكان تحت پوشش و اولياي آن‌ها شامل پرداخت هزينه‌هاي دارويي بيمارستاني، آزمايشگاهي، راديولوژي، ويزيت و ساير خدمات پزشكي مورد نياز، اجراي برنامه‌هاي متنوع هنري، برگزاري كلاس‌هاي نقاشي، بازي و موسيقي مناسب، با هدف تغيير روحيه نونهالان مبتلا، پرداخت هزينه‌هاي اياب و ذهاب و اسكان موقت والدين در اهواز، حمايت روحي و رواني از كودكان و اولياي آنان، آشنا كردن جامعه با بيماري سرطان كودكان و جلب حمايت‌هاي عمومي، احداث درمانگاه و بيمارستان تخصص در درازمدت تأسيس شده است.

فعاليت داوطلبانه با توجه به تمايل و توانايي شخصي، واريز به هر يك از حساب‌هاي مؤسسه، توزيع قلك بين اعضا و افراد متقاضي، دريافت ماهيانه مستمر از اهداكنندگان، اهداي دستگاه‌ها، ملزومات، پوشاك و اموال غيرمنقول و قبول نذورات مردمي به صورت نقدي و غيرنقدي از جمله راه‌هاي كمك به مؤسسه است.

با توجه به وجود مشكلات مختلف مانند ضرورت تأمين هزينه‌هاي گزاف درمان بيماران، كساني كه تمايل دارند در اين امر خير شركت كنند مي‌توانند كمك‌هاي خود را به شماره حساب 80860000 بانك رفاه كارگران شعبه علوم پزشكي اهواز و 0106673634006 بانك ملي شعبه شهر دانشگاهي پرداخت كنند و براي اطلاعات بيشتر با 3743345، 2921133 و 2926064 تماس بگيرند.
:
:
:
آخرین اخبار