تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۹
کد خبر: ۵۳۰۶۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با استقبال کم نظیر دانشجویان
نخستین سالگرد شهدای گمنام دانشگاه صنعت نفت اهواز برگزار شد
مراسم بزرگداشت نخستین سالگرد تشییع و تدفین ۲ شهید گمنام دانشگاه صنعت نفت اهواز با حضور اساتید و دانشجویان برگزار شد.

اساتید و دانشجویان دانشگاه صنعت نفت اهواز با حضور در مراسمی یاد و خاطره 2 شهید گمنام این دانشگاه را گرامی داشتند.

در مراسم نخستین سالگرد شهدای گمنام دانشگاه صنعت نفت اهواز که شامگاه دیروز با حضور اساتید و دانشجویان دانشگاه صنعت نفت اهواز در کنار یادمان این دو شهید والامقام برگزار شد، حجت‌الاسلام میراحمدرضا حاجتی مدیر حوزه‌های علمیه استان خوزستان و امام جمعه موقت اهواز به سخنرانی پرداخت.

وی در این مراسم گفت: اگر شهدا نبودند امروز خبری از ایران و ایرانی در دنیا نبود و کشور ما به دست صدام تجزیه می‌شد.

همچنین در این مراسم نورانی اکبر فتوحی فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای والامقام به مقام شامخ آن‌ها ادای احترام کرد و به بیان خاطراتی از رزمندگان و شهدای اسلام در دوران دفاع مقدس برای دانشجویان و حاضران پرداخت.

این رزمنده هشت سال دفاع مقدس در بخشی از سخنان خود در مراسم نخستین سالگرد شهدای گمنام دانشگاه صنعت نفت اهواز به بیان برخی وظایف نسل امروزی در مقابل شهدا پرداخت و گفت: امروز ایثارگری شهدای ما باعث شد که صدای اذان مسلمانان نیز برای دشمن خطرناک باشد و برای ملت‌ها بیداری به ارمغان آورد.

در مراسم نخستین سالگرد شهدای گمنام دانشگاه صنعت نفت اهواز امین صوفی از مداحان جوان استان خوزستان به مرثیه سرایی و نوحه خوانی پرداخت.

از نکات برجسته آیین نخستین سالگرد شهدای گمنام دانشگاه صنعت نفت اهواز تشییع نمادین این دو شهید گرانقدر بود که بر معنویت مراسم افزود.

در این مراسم ﺣﺠﺖ اﻻﺳﻼم سید محسن شفیعی مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاههای خوزستان و ﺣﺠﺖ اﻻﺳﻼم ﺟﻌﻔﺮ ﻋﻠﻮی‌ﮐﯿﺎ مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعت نفت نیز حضور داشت.

همچنین در این آیین نخستین سالگرد این شهدای گمنام غلامرضا راشد رئیس دانشگاه صنعت نفت به سخنرانی پرداخت و به مقام شامخ شهدای گمنام ادای احترام کرد.

وی گفت: خیلی سخت است برای خانواده‌هایی که جاویدالاثر دارند زیرا نمی‌دانند فرزندشان شهید شده یا در قید حیات دنیوی است.

دو شهید گمنام دانشگاه صنعت نفت اهواز 19 ساله و 20 ساله هستند که پیکر مطهر آن‌ها در تفحص‌های انجام شده در محور فاو منطقه عملیاتی والفجر 8 پیدا شده است.

پیکر مطهر این دو شهید گمنام صبح روز چهارشنبه 29 آذرماه همزمان با 5 صفر سالروز شهادت دختر 3 ساله امام حسین (ع)، حضرت رقیه خاتون (س) از مقابل گلزار شهدای منطقه کوت عبدالله به سمت دانشگاه نفت اهواز تشییع شد و این دو عزیز در کنار مسجد دانشگاه آرام گرفتند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار