تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۵۳۱۱۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تدوين طرح جامع دانشگاه صنعتي دزفول با پيش‌بيني 11 دانشكده
رئيس دانشگاه صنعتي جندي‌شاپور دزفول از تدوين طرح جامع دانشگاه خبر داد و گفت: در طرح جامع تاسیس یازده دانشکده از جمله دانشکده‌هاي برق، کامپیوتر و مکانیک و 60 رشته تحصیلی جدید پیش‌بینی شده‌است.

 علی‌محمد آخوندعلی با بيان اين‌كه برای اجرای طرح جامع 80 هکتار زمین به پرديس دانشگاه الحاق شده‌است، اظهارداشت: با توجه به انجام اين كار، طرح جامع آموزشی دانشگاه در زمینی به مساحت یک‌صد هکتار اجرایی مي‌شود.

وی خاطرنشان كرد: با اجرایی شدن طرح جامع دانشگاه پس از تصویب از سوي معاونت اداری مالی وزارت‌خانه و هیآت امنا، توسعه علمی منطقه شمال خوزستان شتاب می‌گیرد.

رئيس دانشگاه صنعتي جندي‌شاپور دزفول با اشاره به اهمیت اجرای طرح‌های پژوهشی گفت: اين دانشگاه از پنج سال گذشته تاکنون با ایجاد مرکز تحقیقاتی، جذب هیات‌علمی و ارتباط با مراکز مدیریتی شهر، حرکت رو به جلوی خود را آغاز کرده و به اين سمت پیش می‌رود.

آخوندعلي از تخصيص 16 درصد اعتبارات جاری دانشگاه به تحقیق و پژوهش خبر داد و افزود: همچنين به هر عضو هیأت‌علمی سالانه بین 25 تا 80 میلیون ریال پژوهانه پرداخت می‌شود بنابراين برای توسعه هرچه بیشتر،  بستر برای انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی اساتید فراهم شده و بهانه‌ای برای کم‌کاری وجود ندارد.

وي با بيان اين‌كه تعداد اعضاي هیات‌علمی دانشگاه در پنج سال قبل، حدود 25 نفر بود، تصريح كرد: در حال حاضر اين رقم به 73 نفر افزايش يافته‌است؛ همچنين بیش از 120 پرونده از بین یک هزار و700 متقاضی برای جذب هیات‌علمی بررسی، گزینش و به وزارت علوم معرفی شده‌است.

آخوند علی گفت: دانشگاه صنعتي جندي‌شاپور دزفول بين دانشگاه های صنعتی خوزستان در رتبه نخست قرار دارد؛ همچنين رتبه سوم دانشگاه‌های استان خوزستان اعم از دولتی و غیردولتی و رتبه 62 دانشگاه‌های کشور به دانشگاه صنعتي دزفول اختصاص دارد.

رئيس دانشگاه صنعتي جندي‌شاپور دزفول با اشاره به پتانسیل و ظرفیت کشاورزی منطقه، اظهار داشت: با توجه به حجم کشاورزی در منطقه و به تبع آن مصرف سموم در مزارع، رشته شیمی آفت‌کش‌ها در دانشگاه ايجاد و مرکز نانوبیوتکنولوژی نيز راه‌اندازی شده‌است اما تا رسیدن به حد مطلوب به زمان نیاز است.

وی توسعه زیرساخت‌ها و جذب هیات‌علمی جوان و تحصیلکرده را از اولویت‌های دانشگاه خواند و افزود: برای شکوفاشدن پتانسیل‌های دزفول، نیروی متخصص بومی لازم است به همین دلیل با وجود عدم پرداخت سرانه به آن دسته از دانشجویان بومی که از طریق نوبت دوم (شبانه) وارد دانشگاه می‌شوند،40 درصد دانشجویان این دانشگاه از میان افراد بومی جذب شده‌اند.

آخوندعلي با بيان اين‌كه برای احقاق حق دانشگاه با تمام توان در حال رايزني با معاونت راهبردی ریاست جمهوری و معاونت اداری مالی وزارت‌خانه هستیم، ادامه‌داد: دانشگاه جندی‌شاپور دزفول با پتانسیل فراوان، محور برگزاری کنکورهای سراسری از جمله آزمون دکتری در منطقه شمال خوزستان است؛ همچنين در چند سال اخير نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دانشجویان و پژوهشگران شمال خوزستان نیز در این دانشگاه برپا می‌شود.

وي رسیدگی به دغدغه دانشجویان را ديگر اولویت دانشگاه عنوان کرد و افزود: حرکت در جهت اسلامی‌شدن دانشگاه، دوری از سیاست‌زدگی و همچنين تدوین برنامه‌های فرهنگی در این زمينه، از جمله برنامه‌های دین‌محور در دانشگاه است که با استقبال دانشجویان نیز همراه بوده‌است.

رئيس دانشگاه صنعتي جندي‌شاپور دزفول با بيان اين‌كه با راه‌اندازی انجمن‌هاي علمي، دانشجویان از حاشیه دور شده و بستر برای ارائه ایده و اندیشه در دانشگاه فراهم شده‌است، به موفقیت‌های اخیر دانشجویان در طراحی پهپاد فرمانروای آسمان اشاره كرد و گفت: طراحی این پهپاد به طور كامل توسط دانشجویان بومی انجام شد و هم‌اكنون فاز دوم طراحی این پهپاد نیز در دست اجراست.

آخوندعلی طراحی موتور الکتریکی توسط گروه کمیکار و کسب رتبه نخست کشوری در بخش عملی و طراحی مین‌یاب و کسب رتبه برتر در اين زمينه را از دیگر موفقیت‌های دانشجویان اين دانشگاه عنوان کرد و گفت: این شاخص‌ها موجب ارتقا رتبه دانشگاه شده‌است.

وی با اشاره به توسعه زیرساخت‌های این دانشگاه اظهارداشت: در پنج سال گذشته دانشگاه حدود 550 دانشجو داشت اما اکنون این رقم به حدود 2 هزار نفر رسیده‌است؛ همچنين تعداد رشته‌های دانشگاه پنج سال پيش، هشت رشته بود كه در حال حاضر به 22 رشته افزایش یافته و پنج رشته نيز مربوط به دوره‌هاي تحصیلات‌تکمیلی با حدود 70 دانشجو است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار