تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۵۳۱۱۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حفاران عراقی درایران با نحوه کنترل فوران چاه های نفت و گاز آشنا می شوند
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: حفاران عراقی با نحوه کنترل فوران چاه های نفت و گاز توسط متخصصان این شرکت آشنا و آموزش های لازم را فرا خواهند گرفت.

حمیدرضا گلپایگانی افزود: بر اساس تفاهم نامه منعقده با عراق، حفاران این کشور توسط متخصصان ایرانی با نحوه کنترل فوران چاه های نفت و گاز در دوره های آموزشی مورد نیاز آشنا خواهند شد.

وی حرکت این شرکت در راستای اهداف کیفی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: بر اساس شاخص های تعیین شده در سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، شاخص حوادث ایمنی ˈضریب شدت حوادث و ضریب تکرارˈ شاخص انتظارات و تعمیرات روند نزولی داشته و شاخص متراژ از رشد مثبتی برخوردار بوده است.

گلپایگانی با تاکید بر ضرورت توجه به امر پژوهش، فناوری و ساخت داخل افزود: هم اکنون شرکت ملی حفاری ایران با سرمایه گذاری در امر پژوهش، تهیه و تدوین دانش فنی و نقشه راه و ساخت تجهیزات مورد نیاز صنعت حفاری به ویژه قطعات پر مصرف، توانسته گام های ارزنده ای در مسیر توسعه ساخت داخل بردارد، به طوری که محدودیت های اعمال شده نتوانسته حرکت صنعت حفاری کشور را متوقف کند.

وی اظهار داشت: برنامه ریزی برای ساخت چهار دستگاه حفاری خشکی از امکانات داخلی و پیگیری ساخت دو دستگاه حفاری دریایی نیز از سوی شرکت ملی حفاری ایران از پروژه های این شرکت عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران شتاب بخشیدن به رشد اقتصاد ملی، گسترش مالکیت در سطح عموم به منظور تامین عدالت اجتماعی و ارتقا کارایی بنگاه های اقتصادی را از جمله سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی خواند و افزود: برای رسیدن به بهره وری و افزایش راندمان کاری، راهی جز جدا شدن از بدنه دولت نداریم اما این واگذاری باید بر اساس اصول و کار کارشناسی انجام شود.

وی گفت: با توجه به گستره وسیع فعالیت شرکت ملی حفاری ایران، ابتدا باید این شرکت را به شش بخش تقسیم و بعد به تدریج این بخش ها را واگذار کنیم که البته این امر نیازمند انجام مطالعات دقیق، انجام مرحله آزمایشی، رفع نقاط ضعف و اصلاح فرآیندها است.

گلپایگانی اصلاح ساختار شرکت، واگذاری واحد های قابل برون سپاری، تغییر تراز نیروی انسانی از ستاد به صف، ایجاد سیستم های داخلی به منظور ایجاد استقلال مالی، تدوین ساختار بر اساس مدل نیمه خودگردان و بازنگری دستورالعمل های کالا را از برنامه های در دست اجرای شرکت ملی حفاری ایران در راستای سیاست های اصل 44 قانون اساسی اعلام کرد و گفت: این برنامه ها، پس از بررسی و تصویب به اجرا در خواهد آمد.

شرکت ملی حفاری ایران هم اکنون با 16هزار نیرو در 12 استان کشور عملیات حفاری نفت و گاز انجام می دهد.

این شرکت در اول دی ماه 1358 به فرمان حضرت امام خمینی (ره) تاسیس شد و با این رویکرد جدید ، نیروهای توانمند داخلی با شتاب جایگزین متخصصان و کارشناسان خارجی شدند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار