تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۵۳۱۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بسیج؛ راه حل امنیت عراق
عبدالکریم فضیلت پور
بسیجاز زمان پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و کوتاه شدن دست مستکبران از خاک پرگهر ایران زمین، دائما دست های شیطانی ایادی استکبار در صدد ضربه زدن به انقلاب اسلامی ایران بوده اند و هیچ گاه از این تلاش خصمانه و ستیزه جو دست بر نداشته اند. در اوایل انقلاب، این اقدامات جنایتکارانه توسط گروهک های کوموله و دمکرات در مرزهای غربی ایران و خلق عرب در جنوب، کمونیست ها در شمال، اختلافات شیعه و سنی در شرق و غائله گنبد در شمال شرق و نهایتا منافقین در مرکزیت ایران اسلامی در راستای فشار بر حکومت نوپای انقلاب اسلامی شکل گرفت که با جانفشانی نیروهای انقلابی مردمی و بسیجی در نطفه خاموش شد.

از جمله اقدامات استکبار جهانی در اختیار گرفتن گروهک مجاهدین خلق (منافقین) و تشکیل شاخه نظامی آن بود که در عملیات های تروریستی بسیاری از مسئولین، نخبگان و مردم ولایت مدار ایران زمین را به خاک و خون کشیدند؛ که آمار و ارقام آن بالغ بر 17 هزار شهید را شامل می شود. اگرچه این اقدامات جنایتکارانه و تروریستی ضرباتی بر نظام مقدس جمهوری اسلامی وارد کرد اما هیچ گاه نتوانست از سرعت فزاینده رشد انقلاب اسلامی بکاهد.

در حقیقت این خلاقیت و تیزهوشی حضرت امام خمینی (ره) بود که با تشکیل بسیج مستضعفین از بعد ساختار نظامی توانست از یک طرف امنیت داخلی کشور ایران اسلامی را تامین کند و از طرفی دیگر نیروی عظیمی از جوانان را با توجه به ناکارآمد بودن ارتش به جای مانده از نظام دست نشانده شاهنشاهی، فراهم کند که با خلق حماسه های فراوان در هشت سال دفاع مقدس در مقابل جنگ تحمیلی حزب بعث، موفق به آزادسازی مناطق تصرف شده از دست دشمن تا بن دندان مسلح بعثی شد.

بسیج به لحاظ ساختار تشکیلاتی نه تنها عامل بازدارنده نظامی است بلکه از نظر تشکیلات فرهنگی همان شجره طیبه ای است که آرمان های اصیل امام خمینی (ره)، انقلاب اسلامی و شهدا را به نسل های آتی منتقل می کند. بر این اساس وجود این نهاد مقدس در متن انقلاب عامل تضمین امنیت و سلامت فرهنگی انقلاب اسلامی است.

حال آمریکای جنایتکار پس از شکست در عراق در مورد عدم دست یابی به اهداف مورد نظر در خصوص ایجاد یک حکومت دست نشانده و فزونی هزینه ها نسبت به درآمد نفتی از چاه های تصرف شده در خاک عراق و همچنین تحمیل هزینه ها و زیان های هنگفت نظامی به مردم و دولت آمریکا مجبور به ترک خاک این کشور شده است. به همین خاطر علاقه دارند تا با بمب گذاری ها و عملیات های تروریستی به مردم عراق بفهمانند که از پس تامین امنیت خود بر نمی آیند. از طرفی اکثریت 65 درصدی شیعه در کشور عراق باعث ترس جریان وهابیت حاکم در عربستان شده است. چراکه اگر حکومت در عراق به دست شیعیان باقی بماند منجر به تقویت هلال شیعی خواهد شد و حکومت شیعیان در عراق انقلاب را به مرزهای فلسطین خواهد رساند و از آنجایی که وهابیت تحت فرمان صهیونیست خونخوار است، با حمایت های مالی از گروهک های تروریستی به وسیله بمب گذاری های متعدد در عراق تلاش می کنند از استحکام حکومت شیعی در عراق جلوگیری به عمل آورند.

به همین خاطر ضروری است تا همین ساختار شبه نظامی و فرهنگی بسیج در عراق نیز شکل بگیرد تا با ایجاد شبکه قدرتمند نظامی، اطلاعاتی و فرهنگی در راستای مقابله با تهدیدات شبکه های تروریستی و تهاجم فرهنگی، امنیت و آرامش را برای مردم مظلوم عراق به ارمغان بیاورد.

تحقیقا بسیج می تواند از طریق استقرار درجای جای کشور عراق با تسلط و اشراف اطلاعاتی و امنیتی در مقابل تحرکات گروه های تروریستی و وهابی بایستد و اختلافات قومیتی را با ترویج فرهنگ برادری و برابری بزداید، و مردم را در خصوص نحوه تقابل با فتنه های استکبار هشیار کرده و ضامن قدرت حکومت شیعیان در عراق گردد. 
:
:
:
آخرین اخبار