تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۱
کد خبر: ۵۳۱۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس کمیته راهبردی شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر خوزستان:
تبدیل‌ستادمبارزه‌باموادمخدربه‌معاونت‌ضروری‌است
رئیس کمیته راهبردی شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر خوزستان گفت: تبدیل ستاد مبارزه با موادمخدر به معاونت در کشور ضروری است.

غلامحسین عبادی دیروز در میزگرد تخصصی نقد و بررسی اقدامات کاهش تقاضای موادمخدر و روان گردان‌ها در اهواز با بیان اینکه متاسفانه مواد مخدر در جامعه ما کمیاب نیست، گفت: سودآوری در مواد مخدر آنقدر زیاد است که هر کسی را وسوسه می‌کند که به این سمت گرایش پیدا کند.

وی افزود: در زمینه مبارزه با مواد مخدر کارهایی صورت گرفته اما با افزایش تولیدات انتظار بیشتری می‌رود که در بحث عرضه، مقابله، کاهش و تقاضا ورود پیدا کنیم.

رئیس کمیته راهبردی شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر خوزستان تصریح‌کرد: مسئله موادمخدر امروز در کشور ما مهم‌ترین آسیب اجتماعی است که با آن روبرو هستیم و دلیل آن افزایش تولید و ترانزیت مواد مخدر در کشور است.

عبادی سه عامل جسمی و روانی، فرهنگی، اجتماعی و عوامل سیاسی اقتصادی را در گرایش به موادمخدر و روان‌گردان‌ها موثر دانست و اضافه‌کرد: در کشور ما عامل فرهنگی اجتماعی بیشتر باعث گرایش به موادمخدر شده است که پژوهشگران باید بر روی این عامل بیشتر کار کنند.

وی سن اعتیاد به مواد مخدر در کشور را رو به کاهش و این کاهش را بیشتر در خانم‌ها عنوان کرد و افزود: مسئله اصلی در کاهش تقاضای مواد مخدر ناباوری سازمان‌های مردم نهاد است.

رئیس کمیته راهبردی شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر خوزستان عمده مشکل را در آگاه‌سازی و نوع اطلاع‌رسانی به مردم در زمینه موادمخدر دانست و اظهار کرد: ارزیابی که در این راستا از دستگاه‌های دولتی صورت می‌گیرد باید بر اساس دو هدف انتقال دانش و انتقال مهارت باشد.

رئیس کمیته راهبردی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان افزود: جوانان و زوج‌های ما مهارت مواجهه با یک پدیده شوم را ندارند و در انتقال مهارت و مهارت‌یابی با مشکل روبرو هستیم که این مهم نیازمند عزمی جدی است.

عبادی تبدیل ستاد مبارزه با مواد مخدر را به معاونتی در کشور ضروری دانست و تصریح کرد: اگر بخواهیم فعالیت‌هایمان را گسترده و به این مبحث به صورت جدی نگاه کنیم باید این فعالیت از قالب ستاد خارج شود و به معاونتی در سطح کشور تبدیل شود.

وی با بیان اینکه نبود یک استراتژی نظری کارمان را پیچیده می‌کند، گفت: ما تجربی عمل می‌کنیم نه علمی در حالیکه کسانی که می‌خواهند بر رویکرد‌ها کار کنند باید علمی باشند نه نظامی و در مجموع کشور به یک استراتژی کاهش تقاضا نیاز دارد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار