تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۵۳۱۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افزایش تلفات شنا در رودخانه های خوزستان
استاندار خوزستان گفت: با توجه به گرم شدن هوا و هجوم مردم به سمت رودخانه های استان خوزستان تلفات شنا در استان در حال افزایش است.

به گزارش خوزنیوز به نقل از مهر، سید جعفر حجازی صبح دوشنبه در جلسه کارگروه فرهنگی اجتماعی استان خوزستان که به منظور بررسی برنامه های اوقات فراغت تابستان سال جاری و شناسایی نیازهای موجود در استان برای ارتقای کیفیت اجرای این برنامه ها برگزار شد، ضمن تاکید بر اجرایی شدن مصوبات این کارگروه تا پایان تابستان سال جاری دستور داد: دستگاه های فرهنگی با فرمانداران برای اجرای برنامه های اوقات فراغت در استان هماهنگ باشند.
حجازی ضمن بررسی گزارشات ارائه شده توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: برنامه هایی از قبیل برگزاری اردوهای تابستانه، دوره های آموزشی مهدویت تحت عنوان منتظر آسمانه و زوج های آسمانی از اقداماتی است که برای ترغیب نوجوانان و جوانان استان به این مسائل نقش مهمی ایفا خواهند کرد.

رئیس کارگروه فرهنگی اجتماعی استان خوزستان خطاب به سازمان تبلیغات و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان عنوان کرد: سهمی برای برگزاری و نظارت اردوهای نیروهای خودجوشی که اغلب جوانان هستند اختصاص یابد.

حجازی افزود: به دلیل محدودیت استخر در استان و در نتیجه روی آوردن جوانان به شنا در رودخانه ها تلفات ناشی از غرق شدگی رو به افزایش است بنابراین علاوه بر رفع موانع موجود برای فعالیت استخرها از جمله دریافت عوارض که بعضا باعث تعطیلی آنها می شود، لازم است افرادی در قالب نجات غریق در محل های مجاز شنا به خصوص در شهرستانهای شوشتر و دزفول استقرار یابند.

استاندار خوزستان در ادامه با اشاره به 20 ساعته شدن برنامه های صدا و سیما اظهار داشت: با توجه به اینکه این رسانه ظرفیت 24 ساعته شدن را دارد لازم است بر اساس سرفصل هایی که شامل نیازهای این حوزه برای انعقاد تفاهمنامه با دستگاه های فرهنگی برای اطلاع رسانی و انعکاس برنامه های فرهنگی اوقات فراغت بوده، از محل اعتبارات فرهنگی بودجه ای برای آن در نظر گرفته شود.

رئیس کارگروه فرهنگی استان در خصوص معضلات و کمبود برنامه های فرهنگی در شهرستان هویزه نیز گفت: با توجه به گزارش جامعی که توسط فرماندار این شهرستان ارائه شد و بر اساس قانون شورای عالی اداری کشور مبنی بر استقرار تمام ارکان فرهنگی در شهرستانها، تا پایان سال جاری تمام دستگاه های فرهنگی موظف به استقرار اداره هایشان در این شهرستان که دارای سابقه پربار فرهنگی و مذهبی بوده، هستند.

وی با حمایت از جامعه کارگری استان عنوان کرد: قشر کارگر در استان خوزستان باید از تمام برنامه های اوقات فراغت بهره مند شوند.
:
:
:
آخرین اخبار