تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۵۳۱۸۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز خبر داد
آغاز پروژه پالایش و رفع آلودگی محل قدیمی دفن پسماندهای کلانشهر اهواز
مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز از آغاز پروژه پالایش و رفع آلودگی محل قدیمی دفن پسماندها در این کلانشهر خبر داد.

محمدسعید گلابکش‌زاده در حاشیه بازدید معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و هیئت همراه وی از سایت پسماند و زباله اهواز اظهار کرد: سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز، همزمان با راه‌اندازی و بهره‌برداری از مجتمع جدید دفع پسماندهای کلانشهر اهواز، پروژه پالایش و رفع آلودگی محل قدیمی دفن پسماندها( برومی) را در اولویت کاری خود قرار داده است.

وی با بیان این موضوع که این مکان در یک کیلومتری روستای برومی و حاشیه شهر اهواز واقع شده و انتقال پسماندهای عادی این شهر از ابتدای تیرماه سال گذشته (آغاز پروژه دفن بهداشتی پسماندها در مکان جدید) به این مکان متوقف شده است تصریح کرد: اثرات سوء زیست محیطی حاصل از دفن پسماند در طول 20 سال، شامل انتشار گاز متان در منطقه و آتش‌سوزی‌های متناوب در محل، کماکان موجب سلب آسایش ساکنین مجاور منطقه شده بود.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز ادامه داد: به همین منظور سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز برای رفع مشکل فوق، اقدام به انتخاب مشاور به‌منظور طراحی پروژه مناسب به منظور کنترل و پالایش آلودگی در این محل کرده است.

وی همچنین عنوان کرد: عملیات اجرایی این پروژه از 23 آذر ماه امسال آغاز و طبق برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد.

گلابکش‌زاده خاطر نشان کرد: پس از اتمام پروژه و رفع آلودگی، منطقه مذکور قابلیت بهره‌برداری برای کاربری و احداث فضای سبز را خواهد داشت.

وی همچنین در خصوص تأمین ماشین‌آلات سنگین مورد نیاز گفت: در این پروژه شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با تأمین دو دستگاه بلدوزر، دو دستگاه لودر، دو دستگاه بیل مکانیکی و دو دستگاه کمپرسی مشارکت فعالی در این زمینه داشته است.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز در پایان از پیگیری و رهنمودهای لاهیجان‌زاده مدیر کل محیط زیست استان خوزستان در خصوص نحوه اجرای پروژه و همکاری‌های بین سازمانی تقدیر و تشکر کرد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار