تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۲
کد خبر: ۵۳۲۲۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
به همت هلال احمر خوزستان صورت گرفت
چاپ کتاب «اعظم المصائب» به‌مناسبت اربعین
کتاب اعظم المصائب فی مقتل الحسین بن علی بن ابیطالب(ع)، به مناسبت اربعین حسینی(ع) به آستانه چاپ چهارم رسید.

کتاب اعظم‌المصائب فی مقتل‌الحسین ابن علی بن‌ابیطالب(ع)، نوشته حجت‌الاسلام محمد امین جامعی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خوزستان، به مناسبت اربعین حسینی(ع) به آستانه چاپ چهارم رسید.

نخستین سال انتشار کتاب اعظم‌المصائب فی مقتل‌الحسین بن علی ابن ابیطالب(ع)، 1381 بوده که امسال به مناسبت اربعین حسینی(ع) با ویرایش جدید و اضافات آماده چاپ چهارم شده است.

به گفته نویسنده کتاب، در صفحات نخست کتاب اعظم‌المصائب فی مقتل‌الحسین ابن علی ابن ابیطالب(ع)، تاییدیه محتوایی علمی و تاریخی این کتاب، از سوی علمای خوزستان، همچون حضرات آیت‌الله سیدمحمد علی موسوی جزایری، سیدعلی شفیعی و محسن حیدری، آمده و در متن تاییدیه آیات موسوی جزایری، شفیعی و حیدری، که به زبان عربی نوشته شده‌اند، به ویژگی‌های پسندیده کتاب همچون بلاغت، ادبیات روان و ساده، استفاده از منابع معتبر اسلامی و کوتاهی بیان در عین حال کامل بودن مطلب اشاره شده است.

*بهره‌گیری از 72 منبع معتبر


مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خوزستان در همین خصوص اظهار کرد: کتاب اعظم المصائب فی مقتل الحسین بن علی بن ابیطالب(ع) که به زبان عربی نوشته شده، دارای دو بخش بوده و در هر بخش سه فصل نوشته شده است.

حجت‌الاسلام امین جامعی افزود: در بخش اول این کتاب، وقایع تاریخی دوران مرگ معاویه ملعون و هجرت حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) از مدینه به مکه و همچنین هجرت ایشان از مکه به سوی کربلا و در پایان این بخش حوادث منزلگاه امام حسین(ع) در کربلا بیان شده است.

وی با اشاره به محتوای بخش دوم کتاب تصریح کرد: در بخش دوم این کتاب نیز، به حوادث روز عاشورا و به شهادت رسیدن امام حسین (ع) و یاران با وفای ایشان پرداخته و در پایان این کتاب نیز زیارات ناحیه مقدسه نوشته شده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خوزستان همچنین در تالیف این کتاب از 72 منبع، همچون قرآن کریم، اصول کافی، المصباح کفعی، بحار الانوار، رجال طوسی، جلاء العیون علامه مجلسی، مقتل ابی مخنف، مقتل العوالم البحرانی، مقتل الخوارزمی، مناقب ابن شهر آشوب، نفس الهموم شیخ عباس قمی و المستقصی زمخشری استفاده کرده است.

چاپ اول تا سوم این کتاب از سوی انتشارات معتبر، وابسته به مؤسسه فرهنگی هنری آداب، منتشر شده است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار