تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۱
کد خبر: ۵۳۲۳۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان:
آسایش‌متعرضان‌به‌میراث‌فرهنگی رابرهم‌می‌زنیم
مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان گفت: به هیچ وجه نباید متعرضان به آثار تاریخی در این استان آسودگی داشته باشند.

افشین حیدری در جلسه تودیع و معارفه روسای جدید میراث فرهنگی شهرستان شوشتر اظهار کرد: شوشتر از همه نظر در میراث فرهنگی خوزستان نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند و به این دلیل می‌کوشیم تا در راستای تقویت این شهرستان در حوزه میراث فرهنگی گام‌هایی اساسی برداریم.

وی، با اشاره به این که شهرستان شوشتر جایگاهی رفیع در بخش میراث فرهنگی دارد، تاكيد كرد: باید بکوشیم تا در بخش گردشگری شهرستان شوشتر را تقویت کنیم و در این راستا از تاسیس هتل‌های سنتی در این شهرستان برای رفع مشکل اسکان در ایام نوروز و دیگر فصول سال حمایت می‌کنیم.

حیدری، با بيان این که شهرستان شوشتر نباید فاصله‌ای بین میراث فرهنگی و شهرداری باشد، افزود: شهرداری نهادی است که می‌تواند در تعامل با میراث فرهنگی گام‌های اساسی برای تحول بنیادین در شهر بردارد و به این دلیل باید کوشید تا در راستای کاهش فاصله‌ها بین این دو نهاد گام برداشت.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان خاطرنشان کرد: استان خوزستان آثار تاریخی متعددی دارد و باید از این آثار حفاظت شود و به هیچ وجه نباید متعرضان به آثار تاریخی در این استان آسودگی داشته باشند و همیشه آرامش این افراد را برهم خواهیم زد.

وی گفت: یگان حفاظت میراث فرهنگی شهرستان‌های استان خوزستان تجهیز می‌شوند و در این زمینه اعتبارات لازم پیش‌بینی شده است و می‌کوشیم تا در این راستا سرعت عمل را با اقدامات همراه کنیم.

حیدری، با اشاره به فعالیت‌های بین‌المللی برای معرفی داشته‌های تاریخی خوزستان بيان کرد: با رایزنان فرهنگی ایران در کشورهای مختلف در حال برقراری ارتباط هستیم تا بتوانیم داشته‌های فرهنگی خوزستان را به سایر کشورها منتقل کنیم و در این باره از همه توان اداره کل میراث فرهنگی استفاده می‌کنیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان همچنين گفت: تا پایان سال‌ جاری می‌کوشیم تا هفت شهرستان خوزستان را دارای نمایندگی میراث فرهنگی کنیم و یا نمایندگی موجود در این شهرستان‌ها به اداره ارتقا دهیم.

وی اظهار داشت: ممکن است در راستای انجام این تغییر در شوشتر نیز برخی شیطنت کنند ولی بهتر است مدیر جدید با جدیت فعالیت‌های خود را انجام دهد و مدیر سابق نیز در کنار این مدیر تازه نفس همکاری خود را ادامه دهد چراكه تنها در سایه وحدت می‌توان به موفقیت رسید.

در این مراسم از فعالیت‌های دو ساله سیدحسین موسوی‌نسب در سمت سرپرست اداره میراث فرهنگی شهرستان شوشتر تقدیر و علی‌محمد چهارمحالی به سمت سرپرستی اداره میراث فرهنگی شهرستان شوشتر منصوب شد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار