تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۰ - ۲۰:۴۵
کد خبر: ۵۳۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در ادامه روند افزايش دما؛
رطوبت جنوب خوزستان به 86 درصد رسيد

امروز در ادامه روند افزايش دما در جنوب خوزستان، رطوبت اين منطقه به 86 درصد رسيد.

به گزارش خوزنیوز به نقل از خبرگزاري فارس از آبادان، مردم جنوب خوزستان امروز براي سومين روز متوالي شاهد گرماي طاقت‌فرساي هوا هستند.
بروز پديده گرد و غبار و شرجي در اين ميان مزيد بر علت شده و تنفس را براي شهروندان اين مناطق سخت و طاقت‌فرسا كرده است.
با خروج پديده گرد و غبار از آسمان شهرهاي جنوب خوزستان در اواخر وقت شب گذشته شاهد گرما و شرجي بيش از حد هوا در اين مناطق بوديم.
رئيس اداره هواشناسي آبادان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس دماي كنوني شهرهاي آبادان و خرمشهر را 32 درجه سانتي‌گراد عنوان كرد و اظهار داشت: حداكثر دماي شهرهاي آبادان و خرمشهر در 24 ساعت گذشته به 44 درجه سانتي‌گراد رسيده است.
سعيد ابراهيميان خاطرنشان كرد: كمترين دما در 24 ساعت گذشته 29 درجه سانتي‌گراد گزارش شده است كه اميدواريم هرچه سريع‌تر روند افزايشي دما در منطقه متوقف شود.
وي با اشاره به رطوبت 66 درصدي فعلي آبادان، افزود: رطوبت هواي شهرهاي آبادان و خرمشهر در بيشترين حالت خود به 86 درصد رسيده است.
رئيس اداره هواشناسي آبادان دليل بروز اين پديده را نفوذ و تقويت زبانه كم‌فشار بر روي استان كه باعث انتقال رطوبت از روي خليج‌فارس بر منطقه شده، دانست و ادامه داد: اين پديده با شدت و ضعف تا روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت.
مدير ناحيه برق جنوب نيز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: باتوجه به گرماي شديد هوا در چند روز اخير، تمهيدات لازم به‌منظور جلوگيري از قطع برق احتمالي در منطقه اتخاذ شده است.
جهان‌بين با اشاره به حداقل قطعي برق در روزهاي اخير، خاطرنشان كرد: تنها در دو الي سه نقطه شهر چوئبده قطعي برق داشتيم كه با اعزام تيم سريعاً مشكل مرتفع شد.
وي افزود: در همين راستا به‌منظور جلوگيري از قطع برق احتمالي اكيپ‌هاي اداره برق به همراه تجهيزات لازم به چوئبده اعزام شده‌اند.
مدير برق ناحيه جنوب ادامه داد: در شهرهاي اروندكنار، آبادان و خرمشهر خوشبختانه مشكلي وجود نداشته و برق ناحيه جنوب آمادگي كامل براي رفع مشكلات احتمالي را دارد.
:
:
:
آخرین اخبار