تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۵۳۳۴۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری:
65 درصد دستگاه های حفاری توسط سازندگان داخلی بومی سازی شد
معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری در عملیات حفاری از بومی سازی 65 درصدی دستگاه های حفاری به همت سازندگان داخلی خبر داد.

مهران مکوندی روز سه شنبه گفت: هر دستگاه حفاری از چهار بخش سازه و زیر سازه، ماشین آلات، موتورآلات و ابزارآلات تشکیل شده است که هم اکنون سازندگان داخلی توانایی ساخت 100 در صدی سازه و زیرسازه حفاری را دارند.

وی افزود: همچنین در بخش ماشین آلات حفاری به توانمندی 70 درصدی ساخت داخل دست یافته ایم به طوری که همزن گل حفاری (میکسر)، تاپ درایو ، مخازن سیال حفاری، مخازن آب و ولوو پروانه ای ساخت داخل شده و دراوکس و پمپ گل در مرحله ساخت قرار دارند.

مکوندی با اشاره به پیشرفت 90 درصدی ساخت پمپ گل حفاری، اظهار کرد: این دستگاه با تلاش متخصصان پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در مرحله ساخت است.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری در عملیات حفاری با بیان این که اجازه آزمایش میدانی قطعات ساخت داخل به نوعی حمایت از سازندگان تلقی می شود، گفت: دستگاه دراوکس به دست متخصصان شرکت ماشین سازی اراک ساخته شده و هم اکنون در مرحله تحویل برای آزمایش میدانی است.

وی افزود: در بخش ابزار آلات حفاری نیز هم اکنون امکانات لازم برای ساخت 20 درصد تجهیزات این بخش را داریم که در این ارتباط لوله های وزنه و شیرهای فوران گیر بومی سازی شده اند و تجهیزات و لوازم مانده یابی در دست ساخت است.

مکوندی با اشاره به بهره گیری از توانمندی های مجتمع های صنعتی و شرکت های دانش بنیان در زمینه بومی شدن ساخت تجهیزات و سازه های دستگاه های حفاری افزود: با افزایش توانمندی های سازندگان داخلی در بخش ساخت موتور آلات حفاری در آینده نزدیک شاهد موفقیت های چشمگیر در این بخش نیز خواهیم بود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار