تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۵۳۴۲۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در دومین همایش مدیران کل میراث فرهنگی کشور
افشین حیدری دبیر منطقه جنوب میراث فرهنگی کشور شد
در دومین نشست همایش مدیران کل میراث فرهنگی کشور در تهران که در روزهای گذشته برگزار شده است، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان به عنوان دبیر منطقه جنوب میراث فرهنگی کشور انتخاب شده است
خوزنیوز: در دومین نشست همایش مدیران کل میراث فرهنگی کشور در تهران که در روزهای گذشته برگزار شده است، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان به عنوان دبیر منطقه جنوب میراث فرهنگی کشور انتخاب شده است.

به گزارش خوزنیوز، در این همایش دو روزه کشور به پنج منطقه تبدیل شده است که هر منطقه شامل تعدادی استان می‌شود که در منطقه دوم میراث فرهنگی کشور استان‌های فارس، کرمان، لرستان، خوزستان، بوشهر و هرمزگان که در بخش میراث فرهنگی دارای اهمیت و جایگاه ویژه‌ای هستند وجود دارد که دبیری این منطقه برعهده مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان قرار گرفته است.

این تقسیم بندی به منظور کاهش تداخل کاری بین استان‌ها، برگزاری همایش‌های منطقه‌ای، کاهش بازه زمانی برای پیگیری برخی هماهنگی‌ها در مرکز، هماهنگی جهت پیگیری اعتبارات ملی و واگذاری برخی اختیارات به مناطق از سوی مرکز انجام شده است.

افشین حیدری در این همایش در سخنرانی اظهار کرده است، میراث فرهنگی یک جریان است و در این جریان بهترین راه برای حفاظت از آثار تاریخی سپردن آنها به دست صاحبان اصلی‌شان یعنی مردم است.

وی افزوده است: باید راه‌های حضور مردم در بخش حفاظت از آثار تاریخی بررسی شود و باید با کمک مردم در راستای حفظ آثار تاریخی اقدام کرد.
:
:
:
آخرین اخبار