تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۴
کد خبر: ۵۳۴۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با حضور متخصصانی از سراسر کشور برگزار شد
نخستین همایش کاشت حلزون شنوایی‌خوزستان
نخستین همایش کاربران کاشت حلزون شنوایی صبح روز پنجشنبه با حضور متخصصان گوش و حلق و بینی و کاشت حلزون از سراسر کشور در سالن طلاییه اهواز برگزار شد.

نخستین همایش کاربران کاشت حلزون شنوایی با هدف ارتقای دانش و آگاهی متخصصان استان در زمینه مرتبط برگزار شد .

در این همایش علاوه بر ارائه جدید‌ترین دستاوردهای کاشت حلزون شنوایی، برخی از افرادی که کاشت حلزون انجام داده بودند نیز به سخنرانی پرداختند.

در نخستین همایش کاربران کاشت حلزون شنوایی، همچنین خانواده‌ها و افرادی که در استان خوزستان کاشت حلزون شنوایی انجام بودند نیز حضور داشتند.

همچنین سید غلام علی جعفری معاون امور توانبخشی بهزیستی خوزستان نیز در نخستین همایش کاربران کاشت حلزون شنوایی به سخنرانی پرداخت و گفت: بهزیستی آماده خدمات رسانی به کسانی است که عمل کاشت حلزون شنوایی انجام می‌دهند.

غلامرضا صدیق‌راد، مدیرکل بهزیستی خوزستان یکی دیگر از سخنرانان نخستین همایش کاربران کاشت حلزون شنوایی بود که اظهار داشت: با این عمل ساده نعمت شنوایی به افراد باز می‌گردد و به تبع آن رابطه افرا ناشنوا با اطرافیان برقرار می‌شود.

در نخستین همایش کاربران کاشت حلزون شنوایی خوزستان، همچنین حمید سعیدی جوان 22 ساله‌ای که با کاشت حلزون شنوایی خود را تا حدود زیادی به دست آورد نیز گفت: پنج سال با سمعک زندگی کردم ولی با دنیای پیرامون خود ارتباطی نداشتم.

علی ممبینی، مدیر آموزش و پرورش استثنایی خوزستان نیز در این همایش بیان کرد: از همه کسانی که برای راه اندازی مرکز کاشت حلزون شنوایی استان تلاش کرده‌اند تشکر می‌کنم.

نادر ساکی، رئیس مرکز کاشت حلزون شنوایی استان خوزستان نیز در این همایش گفت: 90 درصد کودکان ناشنوا از والدین شنوا متولد می‌شوند.

همچنین در در نخستین همایش کاربران کاشت حلزون شنوایی خوزستان، حامد احمدی خواننده شبکه خلیج فارس استان هرمزگان ترانه «رد پای تو» را اجرا کرد.

علیرضا بشنام به نمایندگی از انجمن جراحان گوش و حلق و بینی خوزستان حضور داشت از تمامی کسانی که در راه اندازی مرکز کاشت حلزون این استان تلاش کردند تقدیر کرد.

انجام موفقیت‌آمیز 30 عمل کاشت حلزون شنوایی در خوزستان

رئیس مرکز کاشت حلزون شنوایی خوزستان از انجام موفقیت‌آمیز 30 عمل کاشت حلزون شنوایی در این استان خبر داد.

نادر ساکی در نخستین همایش کاربران کاشت حلزون شنوایی خوزستان اظهار کرد: تاکنون 30 عمل کاشت حلزون شنوایی موفقیت‌آمیز در استان خوزستان انجام شده است.

وی افزود: این عمل‌ها در مدت کوتاهی که از راه‌اندازی مرکز کاشت حلزون شنوایی خوزستان می‌گذرد، انجام شده است.

رئیس مرکز کاشت حلزون شنوایی خوزستان بیان کرد: شنوایی یکی از نعمت‌های بزرگ خداوند به بشر است که وقتی آن را از دست می‌دهیم تمام تلاشمان را به کار می‌گیریم تا آن را بازگردانیم.

ساکی با بیان اینکه شنوایی کلیدی‌ترین راه برای ارتباط با اطرافیان است، تصریح کرد: ارتباط با اطرافیان اساس یادگیری برای انسان خواهد بود و اگر حس شنوایی با اختلال مواجه شود یادگیری نیز مختل می‌شود.

به گفته رئیس انجمن جراحان گوش و حلق و بینی خوزستان، 90 درصد از کودکانی که ناشنوا می‌شوند از والدینی متولد می‌شوند که شنوا هستند.

این مقام مسئول در ادامه به تلاش 12 ساله برای راه‌اندازی مرکز کاشت حلزون شنوایی خوزستان اشاره کرد و گفت: مجوز این مرکز در کنار بارگاه ملکوتی امام هشتم شیعیان حضرت علی ‌بن موسی‌الرضا (ع) صادر شد.

وی تصریح کرد: برای راه‌اندازی مرکز کاشت حلزون شنوایی خوزستان از تمامی مراکز سراسر کشور بازدید داشته‌ایم و این مرکز را از نظر تجهیزاتی و علمی مجهز کرده‌ایم.

کاشت 50 حلزون شنوایی تا پایان سال 92 در خوزستان

مدیرکل بهزیستی خوزستان از انجام 50 عمل کاشت حلزون شنوایی تا پایان سال 92 در این استان خبر داد.

غلامرضا صدیق‌راد در نخستین همایش کاربران کاشت حلزون شنوایی خوزستان اظهار داشت: تا پایان سال جاری 50 عمل کاشت حلزون شنوایی در استان خوزستان انجام خواهد شد.

وی به مشکلات خانواده‌های افراد ناشنوا در گذشته اشاره کرد و افزود: در 20 سال گذشته فقط 16 عمل کاشت حلزون شنوایی در خوزستان انجام شد.

مدیرکل بهزیستی خوزستان بیان داشت: خوشبختانه با راه اندازی مرکز کاشت حلزون شنوایی در استان از اول تیرماه تاکنون 30 عمل کاشت حلزون شنوایی موفقیت آمیز داشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: با انجام این عمل ساده نعمت شنوایی به ناشنوایان باز می‌گردد و به تبع آن رابطه افراد ناشنوا با اطرافیان برقرار می‌شود.

به گفته این مقام مسئول، افراد ناشنوا تا دو سالگی مشکلی برای ارتباط ندارند ولی بعد از آن ارتباطشان با اطراف قطع می‌شود و نقصی برای مرتبط شدن آن‌ها با اطرافیان به وجود می‌آید.

وی تأکید کرد: هیچ خانواده دارای فرد ناشنوا در خوزستان نخواهیم داشت که از نظر حمایت از سوی سازمان بهزیستی استان مشکلی داشته باشند.

صدیق‌راد یادآور شد: مرکز کاشت حلزون شنوایی خوزستان بعد از استان‌های تهران، خراسان رضوی، اصفهان و فارس پنجمین استان کشور است که این مرکز در آن راه اندازی شده است.

مدیرکل بهزیستی خوزستان اضافه کرد: خدا را شاکریم که با راه اندازی مرکز کاشت حلزون شنوایی استان مشکل ارتباطی خانواده‌ها با فرزندان ناشنوای خود تا حدود زیادی حل شده است.

وی در پایان نیز گزارشی از عملکرد سازمان بهزیستی استان ارائه داد و اظهار داشت: تاکنون 400 میلیون تومان برای خرید سمعک هزینه کرده‌ایم.

تحصیل 62 دانش‌آموز کاربر کاشت حلزون شنوایی در مدارس عادی خوزستان

مدیرکل آموزش و پرورش استثنایی خوزستان از تحصیل 62 دانش‌آموز کاربر کاشت حلزون شنوایی در مدارس عادی این استان خبر داد.

علی ممبینی در نخستین همایش کاربران کاشت حلزون شنوایی خوزستان اظهار کرد: 62 دانش‌آموز خوزستانی که عمل کاشت حلزون شنوایی انجام داده‌اند در مدارس عادی تحصیل می‌کنند.

وی گفت: خدا را شاکریم که یکی از دغدغه‌های جامعه معلول استان خوزستان برطرف شد و مرکز کاشت حلزون شنوایی استان خوزستان کار خود را آغاز کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استثنایی خوزستان در ادامه از همه کسانی که بانی راه‌اندازی مرکز کاشت حلزون شنوایی استان شده‌اند، تشکر کرد.

این مقام مسئول بیان کرد: با راه‌اندازی مرکز کاشت حلزون شنوایی استان خوزستان نعمت شنوایی به کسانی که ناشنوا شده‌اند بازمی‌گردد.

وی در ادامه گفت: کاری که دکتر ساکی و همکارانشان در مرکز کاشت حلزون شنوایی استان خوزستان انجام می‌دهد اقدامی بزرگ و قابل تقدیر است.

ممبینی اظهار امیدواری کرد که با تلاش‌های که انجام می‌شود روزی فرا رسد مرکز کاشت حلزون شنوایی استان خوزستان مرکز بر‌تر کشور شناخته شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استثنایی خوزستان خاطرشان کرد: با ارتباطی که با خانواده‌های ناشنوا دارم می‌دیدم که ماه‌ها باید در نوبت منتظر می‌ماندند تا بتوانستند عمل کاشت حلزون شنوایی را در استان‌های دیگر انجام دهند که پس از آن نیز مشکلات فراوانی برای آن‌ها بوجود می‌آمد.

وی در ادامه خطاب به خانواده‌های دارای فرزندان معلول نیز گفت: خانواده‌ها با معرفی این افراد به آموزش و پرورش استثنایی خوزستان زمینه را برای تحصیل آن‌ها فراهم کنند.

حمایت بهزیستی خوزستان از کاربران کاشت حلزون شنوایی

معاون امور توانبخشی بهزیستی خوزستان گفت: از کاربران کاشت حلزون شنوایی در این استان حمایت می‌کنیم.

سید غلام علی جعفری در نخستین همایش کاربران کاشت حلزون شنوایی خوزستان اظهار داشت: بهزیستی خوزستان از کاربران کاشت حلزون شنوایی حمایت خواهد کرد.

وی با ابراز خوشحالی از راه‌اندازی مرکز کاشت حلزون شنوایی در استان خوزستان، خاطرنشان کرد: بهزیستی آماده خدمات رسانی به کسانی است که عمل کاشت حلزون شنوایی انجام می‌دهند.

معاون امور توانبخشی بهزیستی خوزستان بیان داشت: تلاش‌های زیادی انجام شد تا مرکز کاشت حلزون شنوایی خوزستان راه اندازی شود که از همه کسانی که در انجام این کار کوشش کردند قدردانی می‌کنم.

این مسئول در پایان تأکید کرد:‌‌ همانطور که سازمان بهزیستی خوزستان تاکنون از هیچ کوششی برای کمک به کسانی که کاشت حلزون شنوایی انجام می‌دهند دریغ نکرده است و از این به بعد نیز از این افراد حمایت می‌کند و در کنار آن‌ها خواهد بود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار