تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۵۳۴۴۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه اهواز نسبت به پیری زودهنگام جمعیت کشور هشدار داد
نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز نسبت به پیری زودهنگام جمعیت کشور و کاهش تعداد جوانان و عواقب ناشی از این فرایند هشدار داد.

آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری در خطبه های نماز جمعه در مصلای مهدیه امام خمینی (ره) اهواز با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت افزایش جمعیت کشور و پیشگیری از پیری آن خاطرنشان کرد: کاهش رشد جمعیت کشور در سال های اخیر که از پیامدهای اجرای برنامه های کنترل جمعیت است نگران کننده بوده و باید این روند اشتباه را تصحیح کرد.

وی با استناد به روایتی از پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد (ص) که آن حضرت در روز قیامت به کثرت امت خود افتخار می کنند افزود: آنهایی که به ولایت عمیقاˈ اعتقاد دارند و در مقام عمل خود را تابع ولی فقیه می دانند باید نگرانی های مقام معظم رهبری در خصوص کاهش رشد جمعیت را مرتفع کنند و تکثیر نسل را برای خود یک فریضه واجب تلقی نمایند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه به هیچ وجه مصلحت نیست برنامه ها و سیاست های کنترل جمعیت و تنظیم خانواده ادامه یابد چون آینده کشور با کاهش جوانان دچار مخاطره می شود افزود: مقام معظم رهبری در مقطعی کنترل جمعیت را لازم دانسته اند ولی هم اکنون مصلحت نیست کنترل جمعیت ادامه یابد.

آیت الله موسوی جزایری به سالروز حماسه 9 دی 1388 و روز بصیرت و میثاق با ولایت اشاره کرد و گفت: در حماسه 9 دی خون ملت ایران در توهین به ساحت مقدس امام حسین(ع) به جوش آمد و خود برای مهار و ریشه کنی فتنه وارد عمل شد و تفاله های پوچ و بی ارزش که اعتقادی به خدا هم نداشتند به زباله دان تاریخ انداخت.

وی گفت: ایادی و عوامل سرسپرده دشمن در روز عاشورای 88 در همراهی با جریان فتنه به سرور و سالار شهیدان توهین کردند و ملت که تا آن زمان صبوری به خرج داده بوده تاب تحمل نیاورد و فتنه گران را سرجایشان نشاند و تومار فتنه درهم پیچیده شد.

خطیب جمعه اهواز به اهمیت وقف از دیدگاه اسلام و آثار و برکات آن در جامعه اشاره کرد و گفت: در روایات از وقف به عنوان صدقه جاریه یاد می شود ؛ بدین معنا که واقف پس از مرگ همچنان پرونده اعمال او برای ثبت و ضبط کارهای خیر او باز می باشد.

وی با ابراز ناخرسندی از کاهش موارد وقف بویژه در استان خوزستان از عموم مردم بویژه کسانی که تمکن مالی دارند خواست بخشی از اموال خود را برای جلب رضای الهی وقف کنند و خود نیز از فیوضات و ثواب آن در روز جزا بهره مند شوند.

آیت الله موسوی جزایری به سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی به فرمان امام خمینی(ره) اشاره کرد و از همه کسانی که نهضت سوادآموزی را یاری کردند تا بی سوادی از کشور ریشه کن شود تقدیر کرد.

خطیب جمعه اهواز در خطبه اول نماز ضمن دعوت از خود و عموم مردم به رعایت تقوای الهی و ترک محرمات اظهار داشت: ترس از خدا و اینکه خداوند را ناظر اعمال خود بدانیم جلوه ای از تقوای الهی است و باید این را در باطن خود تقویت کنیم تا همچون سپری برای ترک معاصی باشد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار