تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۰ - ۲۱:۵۴
کد خبر: ۵۳۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدير كل هواشناسي خوزستان:
قانوني در زمينه اعلام تعطيلي به دليل افزايش دما به بيش از 50 درجه وجود ندارد
قانوني در زمينه اعلام تعطيلي رسمي به دليل افزايش دما به بيش از 50 درجه سانتي‌گراد در قوانين بين‌المللي وجود ندارد و تعطيلي در دماي بيش از 50 درجه سانتي‌گراد طبق استاندارد بين‌المللي صحبتي است كه بين مردم رايج شده است. البته به مديريت بحران استان پيشنهاد شد در صورت افزايش دما به بيش از 50 درجه‌سانتي‌گراد از ساعات آغاز ظهر ادارات تعطيل شود كه اين موضوع در حال بررسي و كارشناسي است
مدير كل هواشناسي خوزستان گفت: دماي هوا استان به دليل افزايش رطوبت طي امروز و فردا كاهش مي‌يابد.

به گزارش خوزنیوز، نادر شفي‌خدايي در گفت‌وگو با ایسنا اظهار كرد:‌ امروز دماي هوا در شهرهاي استان به بيش از 50 درجه‌سانتي‌گراد نمي‌رسد البته از روز چهارشنبه تا پايان هفته دماي هوا در برخي شهرهاي استان به بيش از 50 درجه سانتي‌گراد خواهد رسيد.

وي افزود: در انتهاي هفته دماي هواي در شهرهاي استان از جمله اهواز و آبادان  به بيش از 50 درجه سانتي‌گراد افزايش مي‌يابد.

مدير كل هواشناسي خوزستان تصريح كرد: قانوني در زمينه اعلام تعطيلي رسمي به دليل افزايش دما به بيش از 50 درجه سانتي‌گراد در قوانين بين‌المللي وجود ندارد و تعطيلي در دماي بيش از 50 درجه سانتي‌گراد طبق استاندارد بين‌المللي صحبتي است كه بين مردم رايج شده است. البته به مديريت بحران استان پيشنهاد شد در صورت افزايش دما به بيش از 50 درجه‌سانتي‌گراد از ساعات آغاز ظهر ادارات تعطيل شود كه اين موضوع در حال بررسي و كارشناسي است.

شفي‌خدايي ادامه داد: با توجه به هميشگي شدن بروز پديده گرد و خاك در استان و تعطيلي ادارات در برخي از روزها، تعطيلي رسمي در دماي بالاي 50 درجه سانتي‌گراد در اين فصل، انجام كارها را مختل مي‌كند.

وي يادآور شد: احتمال بروز پديده گرد و خاك انتقالي در روز جمعه و روزهاي ابتدايي هفته آينده وجوددارد. اين پديده روي سطح زمين قرار دارد
:
:
:
آخرین اخبار