تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۸
کد خبر: ۵۳۵۰۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مراسم بزرگداشت سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی در اهواز برگزار شد
مراسم بزرگداشت سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی در سالن طلائیه ناحیه چهار اهواز برگزار شد.

سید محسن موسوی زاده رئیس آموزش و پرورش ناحیه چهار اهواز دیروز در این مراسم گفت: در دو الی سه سال اخیر تمامی نیروهای سوادآموزی استخدام شدند و این کار خواست تمامی این نیروهایی بود که با عشق وارد شدند. از یک جهت این استخدام خوب بوده است که امید آن نیروها محقق شده اما دست سواد آموزی از نیروهای توانمند خالی شد.

وی افزود: با استخدام این نیروها از یک سو نیروهای خوب و توانمند را از نهضت سوادآموزی گرفتند و از سوی دیگر قول دادند در 5 سال دیگر بی سواد نداشته باشیم و  جذب مربیان جدید و برگزاری دوره های جدید همه به معنای تولد دوباره این نهضت است.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه چهار اهواز بیان کرد: امیدواریم نیروهای جدید نیز با صداقت و با همان امید نیروهای سواد آموزی  وارد شوند و به  خدمت بپردازند.

حجت الاسلام حسن زاده امام جمعه موقت اهواز نیز ضمن حضور در این مراسم گفت: پیامبر در سرزمینی به نبوت رسید که تعداد کسانی که سواد خواندن و نوشتن داشتند بسیار اندک بود و آن جامعه را به شکلی متحول کرد که مدینه مرکز علمی دنیا شد.

وی افزود: هرکجا ائمه فرصتی پیدا می کردند جهت گسترش علم از آن استفاده می کردند به ویژه امام جعفر صادق (ع) در 34 سال امامت خود اصلا وارد قیام ها نشد و دوران امامت ایشان دوران گسترش علم بود.

امام جمعه موقت اهواز تصریح کرد: علی رغم خلا های موجود رشد بسیار زیادی داشتیم و خوشبختانه در واقعه 9 دی با اینکه  یکی از اهداف دشمن متوقف کردن رشد علمی کشور بود اما به هدف خود نرسید.

حسن زاده ادامه داد: بی سوادی یکی از ناهنجاری های جامعه است و قبل از انقلاب کمیته علمی مبارزه با بی سوادی بسیار ضعیف عمل کرد اما خوشبختانه بعد از انقلاب رشد بسیار خوبی داشتیم و طبق برنامه بیست ساله برای اینکه ایران قطب علمی خاورمیانه شود دست نیافتنی و دور از دسترس نیست.

گفتنی است در این مراسم از 9 چهره برتر سواد آموزی خوزستان تجلیل شد.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار