تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۰ - ۲۲:۱۴
کد خبر: ۵۳۵۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کاوش در تپه گچ سنگی گتوند به پایان رسید
سرپرست واحد پژوهشی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان از پایان کاوش باستان‌شناسی تپه گچ سنگی در شهرستان گتوند خبر داد .

به گزارش خوزنیوز به نقل از ايسنا، سید محسن حسینی کاوش تپه گچ سنگی را به منظور لایه‌نگاری و تعیین قدمت این تپه بيان کرد و گفت: با توجه به این که تپه گچ سنگی در بین مزارع کشاورزی قرار دارد و طی سالیان گذشته کشاورزان در اطراف این محوطه اقدام به کشاورزی و تسطیح و تجاوز به حریم این تپه كرده‌اند گروه باستان‌شناسی دانشگاه آزاد شوشتر به سرپرستی دکتر حسن درخشی با نظارت واحد پژوهشی اداره کل میراث فرهنگی استان و طبق مجوز پژوهشکده باستان‌شناسی کشور این محوطه را مورد کاوش باستان‌شناسی قرار داد .

وی افزود: پس از انجام کاوش به مدت 45 روز و با نظارت و حضور کارشناسان باستان‌شناسی این اداره کل هیات کاوش باستان‌شناسی به طبقات و لایه‌های بسیار ارزنده تاریخی برخورد كردند که بر اهمیت تاریخی این تپه اضافه كرد.

سرپرست واحد پژوهشی ميراث فرهنگی خوزستان گفت: اکنون مطالعات میدانی تپه گچ سنگی به صورت علمی به پایان رسیده و هیات باستان‌شناسی در حال انجام مطالعات کتابخانه ای و مطالعه روی اشیا و اموال فرهنگی حاصل از این کاوش است که پس از انجام مطالعات لازم توسط سرپرست هیات کاوش گزارش مدون از نتایج حاصله ارایه خواهد شد.
برچسب ها: تپه گچ سنگی ، گتوند
:
:
:
آخرین اخبار