تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۴
کد خبر: ۵۳۵۱۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
7دي، روز كودكان بهبوديافته از سرطان
شناسايي سالانه 100 كودك مبتلا به سرطان در خوزستان
رييس بيمارستان فوق تخصصي شفا اهواز گفت: سرطان كودكان بخش كوچكي از سرطان‌ها را تشكيل مي‌دهد و سالانه 100 مورد جديد سرطان كودكان در خوزستان تشخيص داده مي‌شود كه عمده اين سرطان‌ها سيستم خون، غدد لنفاوي، سرطان كليه و سرطان‌هاي ساير اعضاي بدن هستند.

دكتر بيژن كيخايي اظهار كرد: سرطان يكي سه بيماري‌هاي اول كشور است كه بار اين بيماري هزينه‌هاي زيادي بر اقتصاد كشور وارد مي‌كند.

وي ادامه داد: خوشبختانه سرطان كودكان هر چند در ابتدا از نظر روحي و رواني صدماتي را به والدين وارد مي‌كند ولي در بيشتر موارد جزو گروه شفا يافتگان محسوب مي‌شود و با درمان‌هاي جديدي كه وجود دارد، مي‌توان واژه "علاج" را براي بيماري سرطان كودكان به كار برد.

كيخايي افزود: كودكان بهبود يافته، كودكان دهه دوم و سوم هستند كه تشكيل خانواده داده و اكنون داراي زندگي عادي مي‌باشند. خوشبختانه بيشتر كودكان مبتلا به سرطان با درمان‌هاي جديد بهبود مي‌يابند.

وي اظهار كرد: از زماني كه بيمارستان شفا در استان آغاز به كار كرد و حتي پيش از آن كه بخشي از بيمارستان گلستان بود. بيمارستان فوق تخصصي شفا بيمارستاني منحصر به فرد است كه اشعه راديوتراپي آن مجهز به مدرن‌ترين دستگاه‌هاي دنياست. بيمارستان فوق تخصصي شفا و راديوتراپي بيمارستان گلستان دستيار تخصصي و فوق تخصصي پرورش مي‌دهد و از اين نظر نيز در كشور منحصر به فرد شده است.

رييس بيمارستان شفا اهواز گفت: بخش پيوند اين بيمارستان نيز به زودي راه‌اندازي مي‌شود كه مي‌تواند در منطقه خدمات بسيار خوبي در زمينه پيوند ارايه دهد. البته خوزستان استان‌هاي ايلام، لرستان، بوشهر، كهگيلويه و بوير احمد و تا حدودي كشور عراق را نيز پوشش مي‌دهد.

كيخايي ادامه داد: درمان سرطان و به خصوص سرطان كودكان، يك كار تيمي است كه نقش حمايتي خانواده در راس قرار دارد. والدين از نظر روحي، بهداشت و تغذيه فرزند خود، مي‌توانند نقش يك حامي را براي فرزندشان داشته باشند.

وي ادامه داد: طبيعي است كه وقتي به خانواده اعلام مي‌شود كودكشان مبتلا به سرطان است دچار شوك مي‌شوند ولي بايد هر چه زودتر خود را احيا و نقش حمايتي خود را در بهبود فرزندشان ايفا كنند.

رييس بيمارستان شفا اهواز گفت: كادر پرستاري مجرب، گروه تغذيه، بهداشت روان، راديوتراپي و پيوند و همچنين پزشكان متخصص به صورت شبانه‌روزي در خدمت خانواده هستند و همه دست به دست هم مي‌دهند تا كودك بهبود يابد و به آغوش خانواده بازگردد.

وي گفت: سرطان جزء بيماري‌هايي است كه بار اقتصادي سنگيني را تحميل مي‌كند و دولت به تنهايي نمي‌تواند هزينه را پرداخت كند و با توجه به اينكه بيشتر كودكان سرطاني از خانواده‌هاي كم‌درآمد هستند و در سبد خانواده خود پولي براي درمان ذخيره ندارند، از خيرين كه همچون گذشته ياري‌گر همه بوده‌اند، درخواست مي‌كنيم به ياري كودكان مبتلا به سرطان بشتابند.

كيخايي در پايان نيز از همه خيرين درخواست كرد كه از بيمارستان شفا بخش كودكان سرطاني و بالغان سرطاني بازديد كنند تا از نزديك با اين افراد آشنا شوند. البته با توجه به اهميت توجه به كودكان سرطاني، نبايد از بالغان سرطاني غافل شد.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: کودکان سرطانی
:
:
:
آخرین اخبار