تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۵۳۵۳۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تصاویر / آنچه که در برنامه نود گذشت
برنامه‌ 90 این هفته نسبت به برنامه هفته گذشته شب آرامی را دنبال کرد و به بررسی بازی های هفته بیستم لیگ برتر در کنار موضوع تیم ملی زیر 22 سال ایران پرداخت و از اخبار جنجالی در آن خبری نبود.

برنامه این هفته نود برخلاف روال معمول و به خاطر تقارن با رحلت پیامبر اعظم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) از ساعت 22:33 شنبه شب از شبکه سوم سیما بر روی آنتن رفت و به مرور بازیهای هفته بیستم لیگ برتر و حواشی فوتبال کشور پرداخت.

سئوال پیامکی برنامه این هفته به خاطره انگیزترین گل لژیونرهای ایرانی اختصاص یافته بود.
نظرسنجی این هفته برنامه 90 به انتخاب خاطره انگیزترین گل لژیونرهای فوتبال ایران در اروپا اختصاص داشت و گل هایی از علی دایی با لباس هرتابرلین به آث میلان، خداداد عزیزی با لباس کلن به بایرن مونیخ، وحید هاشمیان با لباس هانوفر به دورتموند، جواد نکونام با لباس اوساسونا به رئال مادرید، مهدی مهدوی کیا با لباس هامبورگ به یوونتوس و علی کریمی با لباس بایرن مونیخ به دورتموند به عنوان گزینه ها انتخاب شدند.



مسعود مرادی کارشناس داوری این هفته برنامه نود بود.



در ابتدای برنامه آماری از لیگ سیزدهم و فقر گل در این دوره لیگ ارائه شد.









پخش گزارش نود درجه بخش بعدی برنامه نود بود که به اتفاقات اخیر فوتبال ایران طی هفته گذشته پرداخته بود.

صحنه هایی از دیدار تیم های سپاهان و فجر سپاسی پخش شد و داوری آن مورد بررسی قرار گرفت.





گوشه هایی از دیدار دو تیم نفت و استقلال خوزستان پخش شد.





گوشه نشینی سرمربی سابق تیم ملی در یک روستا
با پخش تصاویر نوستالژیکی از برنامه‌های اواخر دهه هفتاد نود، که جلال چراغپور به عنوان کارشناس فنی در آن حضور داشت گزارشگر نود که برای تهیه گزارش حاشیه‌ای از بازی پرسپولیس و ملوان راهی گیلان شد بود سری هم به روستای شاه‌باجی زد و در خانه‌ای ویلایی جلال چراغپوری را پیدا کرد که این روزها دست به عصا شده بود اما همچنان به‌روز بود و نظرات خوبی در خصوص فوتبال داشت.

جلال چراغپور در گفتگو با دوربین نود اظهار داشت: به نظر من تیم ملی در گروهی قرار گرفته که کفه سخت بودن وضعیت گروه بر کفه آسان بودن گروه می چربد اما بازی با نیجریه باز حیاتی این گروه است. ما اگر از نیجریه در بازی اول بتوانیم امتیاز بگیریم شانس صعود خواهیم داشت اما اگر از نیجریه امتیاز نگیریم چه مساوی و چه باخت، آن زمان است که صعود برای ما سخت می شود.

این تئوریسین نامدار فوتبال کشورمان افزود: تمام برنامه های نود و فوتبالی روز دنیا را می بینم و آنها را ضبط می کنم تا بتوانم بروز باشم و با فوتبال روز دنیا پیش بروم.






پس از این گزارش بود که گزارش نود در خصوص باز پرسپولیس و ملوان با اشاره‌ای با بازی فینال جام‌حذفی چند سال پیش میان این دو تیم پخش شد. بازی که بی شباهت به میدان جنگ نبود و هنوز که هنوز است می‌توان در صحبت‌های مردم انزلی ناراحتی از آن شکست را دید.

در خلال پخش این گزارش و در پی اعتراض بازیکنان ملوان به گل خلعتبری که با هند همراه بود، مهاجم گلزن این روزهای پرسپولیس هم این احتمال را داد که توپ به دستش برخورد کرده باشد. گرچه مسعود مرادی در ادامه برنامه آن را هند ندانست و اعلام کرد که دست در شرایط طبیعی به توپ برخورد کرده است.

پرده برداری از محجوب، مالک جدید و متول باشگاه ملوان که علاقه‌مند به خرید باشگاه نیوکسل هم بود بخش دیگری از این گزارش بود که محجوب در آن اعلام کرد نخستین جلسه هیئت مدیره این باشگاه بعد از بازی امروز تیمش برابر استقلال برگزار خواهد شد ولی به هر روی وی دخالتی در امور فوتبالی ندارد و به مسائل اقتصادی باشگاه خواهد پرداخت.







خطای شدید پیام صادقیان روی شهاب ثاقبی که در این هفته اعتراض مدیرعامل ملوان را به همراه داشت موجب شد تا فردوسی‌پور بخشی از خطاهای صادقیان را که در این فصل می‌بایست به خاطر هرکدام از آنها اخراج می‌شد و نشد را پخش کند. مسعود مرادی خطای صادقیان را همه موارد برخورد شدید و مستحق دریافت کارت قرمز دانست و اعلام کرد در صورتی که داور در بازی متوجه این خطا نشود کمیته انضباطی می‌تواند در ادامه بازیکن را محروم کند. با تصاویری که فردوسی‌پور پخش کرد مشخص شد که صادقیان به خاطر خطا روی بازیکنان ملوان(نیم‌فصل اول)، پدیده و استقلال تهران تا قبل از این بازی حداقل سه کارت قرمز می‌بایست دریافت می‌کرد که اینگونه نشد.





گزارش حاشیه ای این بازی تنها به این موضوعات ختم نشد و بازی نکردن قاسم دهنوی هم سوژه بعدی این بازی بود. در حالی که دهنوی در جریان این بازی خودش را گرم می کرد تا وارد زمین شود بنا به خبری که در حین بازی روی خروجی سایت فدراسیون قرار گرفت، مهدی محمدنبی اعلام کرده بود که دهنوی به خاطر بدهی مالی به سپاهان از حضور در بازی‌ها رسمی محروم است و بازیکن پرسپولیس در حالی که می‌خواست راهی زمین شود از ترس سه بر صفر اعلام شدن بازی به نیمکت بازگشت. دهنوی در پایان بازی در واکنشی جالب در این خصوص گفت «نمی دونم حرف شیرینی را قبول کنم یا دم خروس را» و اشاره او به قول شیرینی مبنی بر تمام شدن ماجرای بدهی مالی نقل و انتقال او از سپاهان به پرسپولیس است که در این بازی گریبان او را گرفت.



سید جلال حسینی بازیکن تیم ملی فوتبال کشورمان و تیم فوتبال پرسپولیس میهمان این هفته برنامه نود بود.











مدافع ملی پوش فوتبال کشورمان عنوان کرد: یکی از مهمترین موفقیت های پرسپولیس در این بوده که امسال دوندگی تیم خیلی خوب بوده و در خط هافبک، دفاع و دروازه بان بازیکنان خوبی داریم. ضمن اینکه یکی از موفقیت های اصلی ما نیز در این فصل تمرینات موثر و به موقع در ابتدای فصل بود.

جلال حسینی در گفتگو با عادل فردوسی پور اظهار داشت: من به عنوان دوست پیام صادقیان به او می گویم که باید کارهای اشتباه خودش را کنار بگذارد و اگر حاشیه اش را کنار بگذارد می تواند در تیم های اروپایی بازی کند. من و آقای دایی هم چند بار به پیام گفته ایم که حاشیه هایش را کنار بگذارد.

مدافع تیم فوتبال پرسپولیس تهران با تاکید بر اینکه کیفیت بازی های لیگ برتر کاهش پیدا کرده، گفت: من به عنوان یک بازیکن می توانم بگویم که یکی از دلایل مهم بی کیفیت بودن بازی های لیگ بد بودن وضعیت زمین های تمرین و زمین های مسابقه تیم های حاضر در لیگ برتر است و فقط در ایران ورزشگاه آزادی است که دارای استاندارد کافی است.

سید جلال حسینی افزود: به نظر من بازی جوانمردانه در فوتبال ایران به یک کار مسخره تبدیل شده و نظر من این است که اگر بازی جوانمردانه را کنار بگذاریم بهتر است. بنده خودم هم به بازی جوانمردانه اعتقاد ندارم.

وی خاطر نشان کرد: به نظر من صحبت در خصوص جام جهانی از الان درست نیست. شرایط ما الان صفر است و آرژانتین هم خیلی تیم خوبی شده است. نیجریه نیز جزو بهترین های آفریقاست. اما الان شرایط به شدت نامساعدی داریم و فکر کردن به جام جهانی خیلی زود است.

حسینی در بخش پایانی اظهارات خود عنوان کرد: ما بدون حضور پیام صادقیان و محسن مسلمان نمی توانیم در دربی حاضر شویم و اگر نباشیم هم حتی بهتر است. این دو بازیکن جزو تاثیرگذارترین های ما هستند اما شرایط باید به گونه ای باشد که هم تیم ملی امید ضرر نکند و هم پرسپولیس از عدم حضور این دو بازیکن ضرر نکند.

آمار پرسپولیس زیر سوال رفت

باشگاه پرسپولیس طی روزهای اخیر آماری از خط دفاعی تیم خود ارائه کرده بود که طی آن اعلام شد پرسپولیس در بین تمام تیم های حاضر در لیگ های دنیا بهترین تیم در وضعیت خط دفاعی و نمره گیری خط دفاعی تا این برهه از فصل است.

اما برنامه نود آماری از لیگ های دنیا به دست آورد که نشان می داد پرسپولیس در بین تمام تیم های دنیا بهترین نیست و ربته بیستم را در این زمینه به خود اختصاص داده است. اما نکته قابل توجه اینجا بود که خط دفاعی پرسپولیس به یک موفقیت جهانی دست یافته و در بین لیگ های معتبر اروپایی جزو بهترین های دنیا در خط دفاعی به شمار می رود.


گزارش نود تا نود پخش شد که به اتفاقات و مسائل هفته اخیر فوتبال ایران و جهان اختصاص یافته بود.

گفت‌وگویی با تاج در این برنامه پخش شد که تیم زیر ۲۲ سال را اولویت چهارم فوتبال ایران دانست و قبل از آن تیم ملی، جام باشگاه‌های آسیا و مسابقات لیگ و جام‌حذفی را اولویت‌های بالاتر فوتبال ایران دانست. پخش مصاحبه مدیرعامل تیم سنگ آهن بافق علیه فیروز کریمی و پاسخ‌های کریمی بخش دیگر این گزارش بود.

در پایان گفت‌وگوی فردوسی پور و حسینی پیام‌صادقیان روی خط برنامه آمد و بابت خطاهایش عذر‌خواهی کرد و آنها را غیر عمد خواند و به کنایه به فردوسی‌پور گفت با حرف‌های امشب شما حتما باید سری به کمیته انضباطی بزند.

جلالی در تبریز می ماند

مدیر عامل تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز عنوان کرد: مجید جلالی سرمربی تیم ما خواهد بود و کاملا از ایشان حمایت می کنیم. از اینجا هم اعلام می کنم این مسائل مطرح شده فقط حاشیه ای است که برای تیم ما درست کرده اند.

زینی زاده در خصوص حاشیه های ایجاد شده مبنی بر کنارگذاشته شدن جلالی از سرمربیگری استقلال اهواز گفت: ما الان اهواز هستیم و جلسه مشترکی با بازیکنان و کادر فنی برای افزایش انسجام تیم برگزار کردیم. در این جلسه هم مسائل مربوط به حاشیه های اطراف تیم مطرح شد.

جلالی: تراکتور قهرمان لیگ می شود

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان اظهار داشت: من فکر نمی کنم هیچ باشگاهی چنین رفتاری با سرمربیان تیم های خود چنین رفتاری داشته باشند و این مسائل از هفته دوم لیگ شروع شد و کار من به شدت سخت شده است. من به خاطر اینکه به این تیم امیدوار هستم و به خاطر هواداران این تیم این شرایط را تحمل کرده ام.

مجید جلالی گفت: مشکلات در تبریز زیاد است اما من تا بحال یک کلمه درخصوص مشکلات موجود در تبریز صحبت کرده ام. من از مصاحبه هایی برخی افراد ناراحت هستم و در این شرایط سخت نیاز به همدلی داشته ام و از ابتدای فصل تا بحال در شرایط سخت تنهای تنها مانده ام.

وی افزود: در حال حاضر الان مشکلات بسیاری برای خودم دارم. الان در صفحه فیس بوک فردی درباره من صفحه ای ایجاد کرده و از زبان من در انجا توشته شده که به هواداران تراکتور توهین کرده ام. این در حالی است که من تا بحال نه در فیس بوک صفحه ای

جلالی خاطر نشان کرد: ما فقط به کسب بهترین جایگاه لیگ فکر می کنیم و به دنبال این هستیم و می دانیم که قهرمان لیگ و جام حذفی می شویم.

گزارشی از مهدی فنونی زاده پخش شد که در کمپ ترک اعتیاد حضور داشت. فنونی زاده دز این مصاحبه دقایقی با دوربین نود درد و دل کرد.



صحنه هایی از چندین دیدار لیگ برتر پخش شد و امار این دیدارها به تصویر کشیده شد.

















مجید جلالی سرمربی تراکتورسازی روی خط تلفنی برنامه آمد و گفت: از دومین هفته در تبریز این جریانات در خصوص برکناری من بود و شرایط خیلی سختی برای کارم دارم و نسبت به هواداران خوب این تیم خیلی صبوری کردم.

تمام تلاشم را میکنم کارم را درست انجام دهم. تا به امروز زینی زاده بصورت مستقیم به من اولتیماتوم نداده ولی این مصاحبه ها ناراحتم می کند و برخی قصد دارند در صفحه های اجتماعی وجهه مرا خراب کنند و از طرف من به هواداران توهین میکنند و من همین جا اعلام میکنم هیچ گاه در صفحه های اجتماعی نبوده ام و نخواهم بود و از نیروی انتظامی استان میخواهم این مسائل را پیگیری کنند.

رسول خطیبی سرمربی پیشین تیم گسترش فولاد تبریز روی خط تلفنی برنامه آمد و گفت: تمام سعی خودم را کردم در مدت حضورم در راس این تیم بهترین نتایج را بگیرم. در این مدت بازیکنان خوبی را به رده های بالا معرفی کردم. دوست دارم فوتبال تبریز بیشتر پیشرفت کند، این باشگاه میتواند پیشرفت بیشتری داشته باشد. بعد از اینکه دلسردی مسئولان را دیدم خودم به سمندر مدیرعامل باشگاه گسترش فولاد تماس گرفتم و عنوان کردم دیگر نمی توانم با این تیم همکاری داشته باشم. به قول خود عمل کردم و تیم را به جایگاهی که باید میرساندم رساندم.

علیرضا منصوریان سرمربی تیم ملی زیر 22 سال کشورمان روی خط تلفنی برنامه آمد و در بخشی از صحبت های خود عنوان داشت: خود کفاشیان باید ورود کند و اولویت بندی کند. اگر اولویت تیمی است که باید به جام جهانی برود باید اغلب بازیکنان از تیم ملی زیر 22 سال جدا شوند. اگر اولویت با تیم زیر 22 سال است باید لیگ چند روز تعطیل شود و ما بازیکنان را در اختیار داشته باشیم.



بخش پایانی برنامه نود به بررسی وضعیت تیم زیر 22 سال زیر نظر علیرضا منصوریان اختصاص داشت. تیمی که در یک بن‌بست واقعی قرار گرفته و به دلیل حضور در سال جام‌جهانی و اهمیت بازی‌های لیگ و جام‌باشگاه‌های آسیا تیمی حاضر نیست بازیکنان خود را در اختیار این تیم قرار دهد.

فردوسی‌پور در ابتدای گفت وگو با منصوریان این شبهه را ایجاد کرد که شما تیم «ب» ایران هستید نه تیم امید. چرا که اگر تیمی برای المپیک «ریو» قرار است آماده شود بازیکنانش می‌بایست 19 سال به پایین باند و بازیکنان کنونی تیم شما در حال حاضر بدرد تیمی المپیک ایران نمی‌خوردند. منصوریان در این گفت‌وگو اعلام کرد که در صورتی که کفاشیان اعلام کند نتیجه مسابقات زیر ۲۲ سال عمان اهمیتی ندارد او حاضر است از بازیکنان غیر لیگ برتر استفاده کند که به رقابت‌های لیگ آسیب نرسد در غیر این صورت رقابت‌های لیگ می‌بایست برای مدت تعطیل شود. وی اعلام کرد که بعد از بازی فردا با کره جنوبی بازیکنان را در اختیار تیم‌هاشان قرار می‌دهد تا در خصوص تیم او تعیین تکلیف شود.

یحیی گل‌محمدی که با حضور سه بازیکن تیم‌اش در تیم زیر 22 سال بازی‌هایش در لیگ لغو می‌شود مهمان بعدی این برنامه بود که اعلام کرد ضمن احترام به منصوریان و تیمش، باشگاه نفت اجازه حضور سه بازیکن در اردوی تیم زیر 22 سال را نخواهد داد. سعید آذری، مدیرعامل ذوب آهن هم دگر مخالف حضور بازیکنان تیم‌اش در تیم ملی زیر 22 سال بود.



علیرضا منصوریان در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: من تابع هر تصمیمی که برای فوتبال ایران خوب باشد هستم.

آماری از جایگاه تیم ها در جدول رده بندی لیگ برتر به تصویر کشیده شد.









بررسی بازی های لیگ یک یکی از بخش ها پایانی برنامه بود و وقتی فردوسی‌پور می‌خواست در دو دقیقه پایانی با دبیر پیشین دپارتمان داوری صحبت کند به دلیل کمی وقت این گفت‌وگو به هفته بعد موکول شد. 

آمار مسابقه پیامکی در پایان برنامه:
نتیجه مسابقه پیامکی نود هم به این ترتیب بود که علی دایی با 47درصد آرا در رتبه نخست قرار گرفت و نکونام با 23 درصد دوم شد.



برنامه این هفته نود ساعت 1:59 بامداد یکشنبه به پایان رسید.

منبع عکسها: باشگاه خبرنگاران
برچسب ها: برنامه نود
:
:
:
آخرین اخبار