تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۰ - ۲۲:۱۹
کد خبر: ۵۳۵۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مسئول سازمان بسيج دانشجويي خوزستان خبر داد:
اعزام500 دانشجو در قالب اردوهاي جهادي به مناطق محروم استان
مسئول سازمان بسيج دانشجويي خوزستان از اعزام 500 دانشجو از دانشگاه‌هاي استان در 8 گروه، به مناطق محروم خبر داد.

به گزارش خوزنیوز، عليرضا عليزاده‌حداد در گفت‌وگو با ایسنا اظهارداشت: اردوهاي جهادي، از اردوهاي طرح هجرت هستند كه بسيج دانشجويي امسال براي دومين‌بار آن را در استان خوزستان برگزار مي‌كند.

وي ادامه‌داد: دانشجويان پس از تقسيم‌بندي در 8 گروه، طي 2 دوره به مناطق محروم خوزستان اعزام مي‌شوند؛ دوره نخست اين اردوها از 13 تيرماه آغاز شد و 10 مردادماه به پايان مي‌رسد. دانشجويان در دوره دوم، پس از ماه مبارك رمضان به مناطق محروم اعزام مي‌شوند.

مسئول سازمان بسيج دانشجويي خوزستان گفت: امسال دانشجويان در قالب اين اردوهاي جهادي و به منظور محروميت‌زدايي و خدمت به مردم مناطق محروم، به شهرستان‌هاي لالي، انديكا، ايذه، انديمشك و اروندكار اعزام شدند.

عليزاده‌حداد اظهارداشت: دانشجويان در اين اردوها به كارهاي عمراني از جمله ساخت مسجد و تعمير و بازسازي مدارس و كارهاي آموزشي مانند برپايي كلاس‌هاي درس تقويتي براي دانش‌آموزان و آموزش مهارت‌هاي زندگي مي‌پردازند. همچنين گروهي از دانشجويان به انجام كارهاي فرهنگي و تربيتي مشغول مي‌شوند و گروهي ديگر به آگاهي بخشيدن به مردم مناطق محروم در خصوص مسايل بهداشتي مي‌پردازند.

همچنين وي به برگزاري دوره آموزشي طرح ولايت اشاره كرد و افزود: حدود هزار و 500 دانشجو از دانشگاه‌هاي استان در حال گذراندن اين دوره‌ها هستند.

مسئول سازمان بسيج دانشجويي خوزستان گفت: طرح ولايت، دوره‌هاي آموزشي مباني انديشه‌هاي ديني است كه دانشجويان دانشگاه‌هاي خوزستان در سه مقطع در اين دوره‌ها به سر مي‌برند. يك گروه 400 نفره در آبعلي و 600 نفر در موسسه ياوران مهدي(عج) در جمكران، طرح ولايت استاني را مي‌گذرانند. همچنين حدود 200 نفر مشغول سپري كردن مرحله تكميلي هستند كه به صورت كشوري در مشهد مقدس در حال اجرا است.

عليزاده حداد اظهار داشت: دوره‌هاي آموزشي مباني انديشه ديني در قالب طرح ولايت 30 تيرماه به پايان مي‌رسند.
:
:
:
آخرین اخبار