تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۵۳۵۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پايان سرشماری حیات وحش در خوزستان
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به پايان سرشماري حيات وحش در استان، گفت: در مجموع 862 راس در استان سرشماری شد كه بیشترین آمار متعلق به گونه کل و بز با 400 راس است.

احمدرضا لاهیجان‌زاده اظهاركرد: سرشماري حيات وحش پاييز 92 در سطح 11 منطقه تحت مدیریت حفاظت محیط زیست خوزستان از جمله مناطق حفاظت شده چهل پا، میش داغ، شیمبار، منگشت، دیمه، کرایی، پارک ملی کرخه و دز و مناطق شکار ممنوع قلعه شاداب، هفت تنان، بدیل و شوولندر انجام شد.

وي ادامه داد: اين تعداد گونه‌هاي سرشماري تنها پستانداران بوده و بدون در نظر گرفتن تعداد پرندگان محاسبه شده است؛ آمار پرندگان موجود در استان بسيار بالا است. با توجه به اين‌كه تعداد پستانداران در مناطق حوزه حيات وحش استان كم است، از 5 سال پيش در خوزستان شكار در اين حوزه ممنوع اعلام شده است. سال گذشته حدود 600 راس سرشماري شدند كه امسال در سرشماري، افزايش آمار داشته‌ايم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان افزود: سرشماری در مدت 20 روز به روش مشاهده مستقیم انجام شد. پس از گونه‌هاي كل و بز كه داراي بيشترين آمار بودند، آهو با 130راس، قوچ و میش با 70 راس و گوزن زرد ایرانی با 35 راس سرشماری شد.

لاهيجان‌زاده گفت: در کنار این گونه‌ها، گونه‌های دیگری مانند گراز، گرگ، خرس، پلنگ ، کفتار، خدنگ، تشی و سنجاب ایرانی نیز سرشماری شدند. این سرشماری با کمک حدود 50 نفر از محیط‌بانان و کارشناسان ادارات واحدهای تابعه انجام و به پايان رسيد.
:
:
:
آخرین اخبار