تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۸
کد خبر: ۵۳۷۳۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه شادگان:
مسئولان در ترویج فرهنگ وقف پیشگام باشند
امام جمعه شادگان گفت: در زمینه وقف مسئولان پیشگام باشند و مردم را نیز به این مسیر هدایت کنند.

حجت‌الاسلام سید مجید شرفی صبح امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی که به مناسبت هفته وقف در شادگان برگزار شد،‌ گفت: وقف چشمه همیشه جوشانی است که می‌تواند تاثیرات قابل توجه اقتصادی بر جامعه داشته باشد.         

وی با بیان اینکه وقف در جامعه اثرات بسیار خوبی دارد، ادامه داد: وقف اثرات خیری در جامعه داشته و به علت همین اثرات خیر نگرش مردم نیز به موضوع وقف بسیار مطلوب است.

امام جمعه شادگان، وقف را موجب توسعه اقتصادی و اجتماعی جامعه دانست و تصریح کرد: این سنت نیکو و پسندیده باید در جامعه نهادینه شود و با وقف‌های نوین می‌توان بستر شکوفایی اقتصادی را فراهم کرد.

وی، وقف را مصداق رسیدگی به اقشار نیازمند جامعه و امور عام‌المنفعه دانست و عنوان کرد: رواج و نهادینه شدن فرهنگ وقف می‌تواند در رونق اقتصادی جامعه تاثیر به‌سزایی داشته باشد.

شرفی با بیان اینکه مردم در بحث وقف آگاه هستند و اثرات مذهبی و معنوی آن را می‌دانند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه مردم نسبت به موضوع مقدس وقف ایمان دارند.

وی عنوان کرد: وقف یک اقدام خداپسندانه و خیرخواهانه است و این خیران آینده‌نگری قابل توجهی برای جامعه خود و آخرتشان دارند.

امام جمعه شادگان با دعوت شهروندان و مسئولان شادگانی به این اقدام خداپسندانه عنوان کرد: در این زمینه مسئولان پیشگام باشند تا مردم را نیز به این مسیر هدایت کنند.
مرجع / فـارس
برچسب ها: وقف ، ترویج فرهنگ وقف
:
:
:
آخرین اخبار