تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۵۳۷۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حویزاوی خبر داد:
تشکیل‌ستاد اربعین‌حسینی حج‌وزیارت‌خوزستان
مدیرکل حج و زیارت استان خوزستان از تشکیل ستاد اربعین حسینی در این سازمان به منظور بهبود روند اعزام زوار به این مراسم در کربلا خبرداد.

ناصر حویزاوی اظهار کرد: از روز 16 آذر 92 تا پایان اربعین حسینی، گذرگاه های شلمچه و چزابه روزانه محل عبور 30 تا 40 هزار نفر از زائران بودند.

حویزاوی در خصوص معطل شدن بیش از حد زوار اربعین حسینی در این دو منطقه برای حضور در کربلا عنوان کرد: این زائران به صورت انفرادی و خودجوش عازم کربلا شده بودند و از طرف سازمان معینی به این سف اعزام نشدند اما سازمان حج  و زیارت به همراهی دستگاه های مربوطه سعی در فراهم کردن شرایط رفاه و آسایش آنها کرد.

وی عنوان کرد: گذرگاه های شلمچه و چزابه، گذر گاه های نسبتا کوچکی هستند و هر کدام توانایی عبور روزانه 200 نفر را دارند که در روزهای منتهی به اربعین حسینی به محل عبور روزانه 30 تا 40 هزار نفری تبدیل شدند.

مدیرکل حج و زیارت استان خوزستان افزود: علت معطل شدن طولانی مدت زائران در مرز این بود که زائران تک تک باید پول بیمه و خدمات پزشکی خود را پرداخت و متولیشان مشخص نبود که در روزهای منتهی به اربعین با تقاضای نماینده ولی فقیه در استان،  کلیه هزینه ها را سازمان حج و زیارت تقبل کرد.

حویزاوی تصریح کرد: برای پیش نیامدن این مشکلات در سال آینده ستادی به نام «ستاد اربعین» در اداره کل حج و زیارت استان خوزستان تشکیل می شود به گونه ای که از سال آینده کلیه زواری که قصد سفر به عتبات عالیات را داشته باشند باید از طریق سازمان حج و زیارت و ستاد اربعین اقدام کنند و در این صورت کلیه مسائل مربوط به زوار اعم از عبور از مرز، اسکان با ستاد اربعین و زیر نظر سازمان حج و زیارت خواهد بود.

حویزاوی افزود: افرادی که در سال های آینده قصد عزیمت به عتبات عالیات را دارند می توانند در سامانه سازمان حج و زیارت ثبت نام کنند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار