تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۵۳۷۵۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مسجد سلیمان صاحب کورت جدید می شود
فدراسیون اسکواش پیگیر تخریب قدیمی ترین سالن خاورمیانه
پس از تخریب قدیمی ترین سالن اسکواش خاورمیانه در مسجد سلیمان، فدراسیون اسکواش از پیگیری این موضوع و تاسیس کورت جدید در این شهر خبر داد.

شهرستان مسجد سلیمان به واسطه حضور انگلیسی هایی که قبل از ملی شدن صنعت نفت در ایران، طلای سیاه را از چاه های خوزستان استخراج می کردند، به یکی از خاستگاه های اصلی ورزش در ایران به شمار می رود. چرا که مهندسان و کارگران انگلیسی در این شهر ورزش های مختلفی مانند فوتبال را انجام می دادند و در واقع چند رشته ورزشی وارداتی از این شهرستان بود که به کل کشور صادر شد.

یکی از رشته هایی که در دهه 20 شمسی در مسجد سلیمان مورد توجه اهالی این شهر قرار گرفت، رشته ورزشی اسکواش بود که باعث شد اولین کورت (سالن) اسکواش ایران و خاورمیانه در این شهر ورزش خیز تاسیس شود اما حالا و پس از سال ها خبری بد در این خصوص منتشر شده و آن تخریب این سالن قدیمی است که عمری تقریبا 72 ساله داشت و به نوعی جزو آثار باستانی هم محسوب می‌شد.

در سال‌های گذشته این سالن به انجمن بسیج دانش آموزی مسجدسلیمان واگذار شد و پس از واگذاری ملک به یک شخص، او تصمیم به تخریب آن گرفت و طی هفته گذشته این سالن تخریب شد.

محمد آران سرپرست هیات اسکواش استان خوزستان در این خصوص گفت: پس از بازدیدی که من از آن‌جا داشتم، مشاهده کردم که در حال سنگ‌ریزی جهت ساخت خانه هستند و با دیدن این صحنه، بسیار ناراحت شدم. قبلاً هیچ صحبتی درخصوص تخریب این سالن نبود و این اتفاق به صورت ناگهانی افتاد. این سالن قدمت بسیاری داشت و اکنون هم از مسوولان این شهرستان ازجمله نماینده این شهرستان می‌خواهم که سالن دیگری را برای این رشته در نظر بگیرند، چرا که این حق جوانان مسجدسلیمانی است و این رشته از این شهرستان به سایر استان‌ها گسترش پیدا کرده است اما گویا این پایان ماجرا نیست و رئیس فدراسیون اسکواش هم قصد دارد با سفر به استان خوزستان و شهرستان مسجد سلیمان به بررسی این اتفاق بپردازد.

مسعود سلیمانی در این خصوص گفت: چهارشنبه هفته آینده به همراه آقای کیانی رئیس اداره کل ورزش و جوانان استان خوزستان، راهی آبادان و مسجد سلیمان هستیم تا به بررسی شرایط ورزشی این استان بپردازیم. سالنی که تخریب شده از مدتها پیش تبدیل به انبار شده بوده و بازی اسکواش در آن انجام نمی شده است اما حالا فدراسیون به شدت پیگیر این موضوع است تا به آن رسیدگی کند.

وی ادامه داد: مسجد سلیمان با داشتن این سالن قدیمی، به نوعی پدر اسکواش ایران به شمار می رفت اما متاسفانه این سالن با غفلت مسئولان قبلی تخریب شده است و ما حالا آقای آران را به عنوان سرپرست هیئت اسکواش استان خوزستان منصوب کرده ایم تا به چنین اموری بپردازد و از رخ دادن چنین اتفاقاتی جلوگیری کند.

سلیمانی خاطر نشان کرد: ما حتماً به این سالن سر خواهیم زد و اگر امکانش بود حتماً دوباره این سالن را در همان مکان بازسازی خواهیم کرد اما اگر این شرایط مهیا نشد باز هم یک کورت جدید در مسجد سلیمان و آبادان تاسیس خواهیم کرد تا علاقه مندان به این رشته، به فعالیت در آن بپردازند.

مرجع : برنا
:
:
:
آخرین اخبار