تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۵۳۷۶۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عامل اساسی تکمیل نشدن مسکن‌مهر باغملک
مرادی تنها عامل اساسی عدم تکمیل شدن پروژه مسکن مهر در حال حاضر را بحث سهم آورده اعضا دانست و اظهار داشت : تا زمانی که سهم آورده اعضا به تعاونی ها تزریق نشود عملاً نمی توانیم کاری انجام دهیم.

علی مرادی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی باغملک ضمن تأکید بر اینکه مشکلات حال حاضر مسکن مهر به گذشته بر می گردد، افزود : یکی از این مشکلات، مکانی است که برای مسکن مهر در نظر گرفته شده است که بی رغبتی متقاضیان را برای عضو  شدن در این پروژه به همراه داشت و یکی دیگر از این مشکلات معارضینی بود که برای زمین مسکن مهر به وجود آمد.

مرادی ادامه داد : طبق قانون، تعاونی ها عملاً نمی توانند هیچ کار اجرایی داشته باشند و اداره راه و شهرسازی به عنوان متولی امور باید زمینی که دارای سند مالکیت باشد و از نظر کاربری، مسکونی و تمام زوایای دیگر را، در نظر بگیرد و در اختیار تعاونی ها قرار دهد که بعد تعاونی ها بتوانند با بانک عامل قرارداد ببندند.

وی تصریح کرد : در واقع با وجود چنین مشکلاتی ما نتوانستیم از زمان عضو گیری و واریز کردن پول اعضا به حساب تعاونی ها در سال ۸۶ این پروژه را شروع کنیم.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی باغملک با اشاره به اینکه عملاً زمین ها در اول سال ۹۰ به ما تحویل داده شد و شروع به قرداد بستن کردیم، گفت : طبق روال اداری هر پیمانکاری را که بخواهیم وارد پروژه مسکن مهر کنیم باید استعلام از مبادی ذی ربط که خود راه و شهرسازی بود انجام دهیم که این کار را انجام دادیم ولی متأسفانه پیمانکاری که برای تعاونی مسکن مهر باغملک در نظر گرفته شد علی رغم داشتن رتبه ۲ کشوری و بین المللی از توان مالی خوبی برخودار نبود و متأسفانه در ۶ ماه اول سال ۹۰ فقط توانستیم ایشان را وادار به تجهیز کارگاه کنیم.

مرادی ادامه داد : در حال حاضر تمام واحد های مسکن مهر به تعاونی ها واگذار شده است که به صورت خودگردان در حال انجام کار هستند.

وی با تأکید بر اینکه ۳۱۲ واحد مسکن مهر در قالب ۶ تعاونی در حال حاضر داریم خاطر نشان کرد : میانگین پیشرفت فیزیکی کار که ۲۰ روز قبل حساب کردیم، ۷۵ درصد بوده که قطعاً این رقم در حال حاضر به حدود ۸۰ درصد رسیده است.

مرادی تنها عامل اساسی عدم تکمیل شدن پروژه مسکن مهر در حال حاضر را بحث سهم آورده اعضا دانست و اظهار داشت : تا زمانی که سهم آورده اعضا به تعاونی ها تزریق نشود عملاً نمی توانیم کاری انجام دهیم.

وی گفت : برابر با اصل ۴۳ و ۴۴ قانون اساسی ساخت مسکن برای قشر بی درآمد از طریق کمیته امداد و بهزیستی، در تعهد دولت است و در واقع اعضای ما کم درآمد هستند و با کمک خودشان صاحب مسکن خواهند شد.

مرادی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی باغملک در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مدیران تعاونی های مسکن مهر باغملک نسبت به تمام مدیران مسکن مهر استان که بنده اطلاع کامل دارم کمترین دخل و تصرف و تخلف مالی را دارند، افزود : اگر اعضا سهم آورده خود را تکمیل کنند تمام تلاش خود را می کنیم که بتوانیم تا پایان امسال به توفیق خدا این مانزل را تحویل دهیم.

مرجع : رهیاب نیوز
برچسب ها: مسکن‌مهر ، باغملک
:
:
:
آخرین اخبار