تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۲ - ۲۲:۵۳
کد خبر: ۵۳۸۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برای حفظ زیست محیطی آب های نیلگون خلیج فارس
احداث تصفیه‌خانه‌های مدرن فاضلاب در بزرگترین بنادر تجاری کشور
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان از احداث دو تصفیه خانه مدرن فاضلاب در بزرگترین بنادر تجاری کشور با هدف حفاظت از محیط زیست منطقه و آب های نیلگون خلیج فارس خبر داد.

محمدعلی صنیعی نژاد افزود: به همین منظور پس از شهرهای خرمشهر، آبادان و شادگان روز شنبه نیز عملیات اجرایی مرحله نخست تصفیه خانه های فاضلاب در بنادر ماهشهر و بندرامام با مشارکت کنسرسیوم ایران و چین آغاز می شود.

وی با اشاره به اینکه با اعتبار اوراق مشارکت درصد بهره مندی از شبکه مدرن دفع فاضلاب در ماهشهر از 51 به 80 درصد و در بندرامام از 40 درصد به 75 درصد ارتقا یافته افزود: به منظور بهره برداری از سرمایه گذاری های انجام شده در ساخت شبکه های فاضلاب، خطوط انتقال و تاسیسات وابسته آیین آغاز عملیات اجرایی احداث تصفیه خانه فاضلاب شهرهای ماهشهر و بندرمام مطابق با فناوری های روزجهان با مشارکت کنسرسیومی متشکل از یک پیمانکار ایرانی و یک شرکت چینی با حضور نماینده مجلس، مدیران آبفا و دیگر مسوولان استانی برگزار می شود.

صنیعی نژاد با بیان اینکه 85 درصد هزینه این پروژه از منابع ارزی و 15درصد به صورت ریالی تامین می شود گفت: مرحله نخست تصفیه خانه فاضلاب بندرامام به ظرفیت 25 هزار مترمکعب در روز ˈحدود 90 درصد ظرفیت نهاییˈ با اعتبار ارزی 10 میلیون و 350 هزار یورو و اعتبار داخلی چهار میلیارد ریال در مدت سه سال طراحی و احداث می شود.

وی ظرفیت نهایی تصفیه خانه ماهشهر را 75 هزارمترمکعب در روز عنوان کرد و گفت: در مرحله نخست، 82 درصد ظرفیت نهایی این تصفیه خانه معادل 62 هزار مترمکعب با اعتبار ارزی 11 میلیون و 430 هزار یورو و اعتبار داخلی 7 میلیارد ریال احداث می شود.

صنیعی نژاد هدف از اجرای این طرح را ارتقای شاخص های بهداشتی و حفظ محیط زیست با حذف ورود فاضلاب خام به خلیج فارس، برگشت آب به چرخه طبیعت، استفاده بهینه از پساب های فاضلاب به عنوان کود برای مصارف کشاورزی و آبیاری مزارع و ایجاد فرصت های شغلی مستقیم و غیرمستقیم اعلام کرد.

وی گفت: با بهره برداری از مرحل نخست این دو تصفیه خانه زمینه بهره مندی 354 هزار نفر از خدمات پیشرفته این پروژه آبفا فراهم می شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار