تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۴
کد خبر: ۵۳۸۲۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون وزیر علوم:
دانشگاهها باید موتور محرک سیاسی و اجتماعی کشور باشند
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاههای مورد نظر مقام معظم رهبری باید موتور محرک سیاسی و اجتماعی کشور باشند.

سیدضیاء هاشمی روز جمعه درآیین سی و سومین سالروز شهدای هویزه با تبیین جایگاه دانشگاه و نقش آن در تعالی و پیشرفت کشور افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری دانشجویان افسران جنگ نرم و پرچم دار مبارزه واقعی با استکبار جهانی هستند و ما نیز معتقدیم دانشگاه در مسیر فرهنگ جهاد، خودسازی و فناوری می تواند تولید علم در کشور را شتاب بخشد.

وی با بیان اینکه ما به دانشجو و دانشگاهیان اعتماد و امید داریم، از شهدای دانشجو به عنوان نماد غیرت این مرز و بوم یاد کرد و گفت: شهدای دانشجو که تعدادی از این عزیزان در هویزه آرمیده اند مشعل فروزان راه پرافتخار عزت و اقتدار کشور هستند و ما در اینجا با آنان تجدید میثاق می کنیم که ادامه دهنده آرمان های والا و الهی آنان باشیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری با تجلیل از مقام شهدای هویزه که در 16دی ماه 1359 در دفاع از کیان اسلامی در خون خود غلتیدند افزود: یکی از افتخارات شهدای دانشجو در هویزه رقم خورد و با گذشت بیش از سه دهه از شهادت این عزیزان همچون خورشید می درخشند و مشعل هدایت نسل جوان هستند.

هاشمی تصریح کرد: ما مسیر افتخارآمیز شهدای عزیز هویزه را می شناسیم و بر تداوم مبارزه با دشمن اعتقاد داریم هرچند تصویر دشمن امروز پیچیده تر و روش های متفاوت از گذشته شده است.

وی دشمن شناسی را نقطه روشن جریانات و تشکل های دانشجویی در کشور ما توصیف کرد و گفت: دانشگاه و دانشجوی ما نقطه اتکا ملت ایران هستند و ملت ما به دانشگاه امیدها بسته است.

معاون وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هویزه افزود: این مکان (هویزه) به همه ایران تعلق دارد چون شهدایی که در اینجا آرمیده اند از همه اقوام و استان های کشور هستند ولی هدف آنان اعتلای اسلام و ایران بود، ما در اینجا جمع شدیم تا با آنان تجدید میثاق کنیم و نیرویی مضاعف از شهدا بگیریم.

در آیین ویژه گرامیداشت شهدای هویزه که در مزار آنان در هویزه برگزار شد تعدادی از خانواده های معظم شهدا، ایثارگران هشت سال دفاع مقدس، جانبازان و شماری از مسوولان کشوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران حضور داشتند.

در جریان عملیات نصر یک در 15و 16 دی ماه 1359 حدود 70 دانشجوی پیرو خط امام در جریان نبرد با دشمن بعثی به شهادت رسیدند.

محل شهادت این عزیزان در 15 کیلومتری شهر هویزه است که یادمانی بنا شده و هرساله آیین پاسداشت این شهدای گلگون کفن با حضور مقامات کشوری و لشکری در این محل برگزار می شود.

 معاون استاندار خوزستان:
حماسه هویزه نقش تعیین کننده در سرنوشت دوران دفاع مقدس داشت

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان با تجلیل از شهدای مظلوم هویزه گفت: حماسه هویزه نقش تعیین کننده در سرنوشت هشت سال دفاع مقدس ایفا کرد.

فرج الله خبیر روز جمعه در یادواره شهدای هویزه در مزار این عزیزان در هویزه افزود: این حماسه ماندگار اوج ایثارگری مردم این مرز و بوم در دفاع از اعتقادات و پایبندی به آرمان های امام و اسلام بود و تا همیشه در صفخات تاریخ می درخشد.

وی گفت: عملیات نصر یک در 15و 16 دی ماه به عنوان نخستین عملیات مشترک سپاه، ارتش ، بسیج و نیروهای ستاد جنگ های نامنظم شهید چمران بود و به دشمن فهماند که باید در انتظار روزهای سختی باشد.

خبیر افزود: نیروهای خودی در این عملیات با وجود امکانات بسیار ناچیز ولی با ایمانی به استواری کوه با پای پیاده و برهنه به دشمن یورش بردند و حماسه های آفریدند.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان به نحوه شهادت حماسه سازان هویزه اشاره کرد و گفت: شهدای هویزه با وجود محاصره دشمن تا آخرین نفس جنگیدند و همگی به فیض عظیم شهادت نایل آمدند.

وی از شهید سید حسین علم الهدی فرمانده دلاور هویزه تجلیل کرد و افزود: شهدای هویزه حق بزرگی بر گردن ما دارند چون برای کشور و اسلام عزت آفرین شدند و خود به آسمان پرواز کردند.

بنا به این گزارش در آیین سالروز شهدای هویزه که شماری از خانواده های معظم شهدا ، ایثارگران ، جانبازان ، مسوولان استانی ، استاندار خوزستان و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور حضور داشتند یاد و خاطره این شهیدان گرامی داشته شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار