تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۵۳۸۶۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اداره جهاد کشاورزی خرمشهر:
اراضی خرمشهر زیر کشت گندم و جو
رئیس اداره جهاد کشاورزی خرمشهر گفت: بیش از 900 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان زیر کشت گندم و جو رفته است.

ابراهیم داوری امروز با اشاره به اینکه بیش از 900 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان زیر کشت گندم و جو رفته است اظهار کرد: در همین راستا و به منظور تولیدات محصولات استراتژیک و مهم کشاورزی از قبیل گندم و جو این میزان از اراضی شهرستان زیرکشت رفته است.

وی اضافه کرد: همه ساله با آغاز فصل پاییز، کشاورزی این شهرستان با تهیه زمین و انجام اقدامات اولیه کشت و کار خود را آغاز می‌کند.

رئیس اداره جهاد کشاورزی خرمشهر تصریح کرد: تولید گندم و افزایش عملکرد در واحد سطح به دلیل اینکه این محصولات مستقیما در تامین غذای مردم نقش مهم و اساسی دارد مورد توجه و عنایت جهاد کشاورزی است و امید می‌رود با همت کشاورزان و توجه به راهنمایی‌ها و نظرات کارشناسی مهندسین کشاورزی شاهد تولید هرچه بیشتر این محصول و رسیدن به خودکفایی در آن باشیم.

وی همچنین با اشاره به این موضوع عنوان کرد: به‌منظور تامین نهادهای تولید تاکنون 575 تن از انواع بذر گواهی شده گندم و بیش از 900 تن انواع کودهای مورد نیاز کشت‌های پاییزه تهیه و در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

داوری با اشاره به کشت 575 هکتاری کلزا در این شهرستان بیان کرد: کلزا یکی از گیاهان روغنی است که از دانه آن در استحصال روغن استفاده می‌شود و تولید روغن از این محصول مورد توجه است.

وی اضافه کرد: روغن کلزا از جمله روغن‌های مفید و گیاه کلزا از جمله گیاهی است که دانه آن 40 تا 48 درصد روغن و کنجاله آن 35 تا 40 درصد پروتئین دارد و روغن آن به دلیل اسیدهای چرب غیراشباع همانند روغن زیتون جزو باکیفیت‌ترین روغن‌های خوراکی‌ است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی خرمشهر خاطرنشان کرد: در سال زراعی جاری 425 هکتار از اراضی شهرستان، کلزا به صورت مستقیم و بدون عملیات خاک‌ورزی قبل از برداشت زراعت شلتوک کشت شده است و 50 هکتار با عملیات تهیه زمین خاک‌ورزی کلزا کشت شد.

وی ابراز داشت: زراعت کلزا و استقبال از آن می‌‌تواند در خودکفایی تولید و استحصال روغن موثر باشد و مدیریت جهاد کشاورزی در راستای تشویق به زراعت این محصول بیش از 5 هزار و 700 کیلوگرم بذر هیبرید و اصلاح شده و انواع کودهای شیمیایی مورد نیاز را تهیه و در اختیار کشاورزان قرار داده است.

داوری در پایان گفت: با هماهنگی‌هایی که با بانک کشاورزی به عمل آمده است می‌توان برای دریافت تسهیلات به بانک مراجعه و بخشی از سرمایه مورد نیاز خود را دریافت کرد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار