تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۵۳۸۷۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار شادگان خبر داد
آغاز پروژه انتقال فاضلاب شادگان به خارج از شهر
فرماندار شادگان از آغاز پروژه انتقال فاضلاب شادگان به خارج از شهر خبر داد.

عبدالزهرا سنواتی امروز از آغاز پروژه انتقال فاضلاب شادگان به خارج از شهر خبر داد و اظهار کرد: مناقصه این پروژه در سال 89 برگزار شد و سرمایه‌گذار چینی با مشارکت شرکت‌های داخلی برنده این مناقصه شناخته شد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های این پروژه اضافه کرد: تصفیه‌خانه حدود 7.1 میلیون مترمکعب فاضلاب در افق فاز نخست و 9.5 میلیون مترمکعب فاضلاب در افق ظرفیت نهایی طرح و جلوگیری از ورود آن به منابع آب‌های سطحی و زیر زمینی را محقق می‌کند.

فرماندار شادگان همچنین عنوان کرد: تامین پساب بهداشتی از طریق تصفیه فاضلاب برای مصارف مختلف کشاورزی و برگشت به طبیعت، حفظ محیط زیست و جلوگیری از تخریب منابع زیستی و تولید کود قابل استفاده در کشاورزی از دیگر ویژگی‌های این پروژه در شادگان است.

وی ادامه داد: مرحله نخست این تصفیه‌خانه به ظرفیت 20 هزار مترمکعب در روز با 6 میلیون و 700 هزار یورو اعتبار ارزی و 4.5 میلیارد ریال اعتبار ریالی در مدت سه سال طراحی و ساخته می‌شود و بیش از 80 هزار نفر زیرپوشش خدمات پیشرفته شبکه مزبور قرار می‌گیرند.

سنواتی بیان کرد: هدف از اجرای این طرح، ارتقای شاخص‌های بهداشتی و حفظ محیط زیست با حذف ورود فاضلاب خام به تالاب شادگان، برگشت آب به چرخه طبیعت، استفاده بهینه از پساب‌های فاضلاب برای آبیاری مزارع و ایجاد فرصت‌های شغلی مستقیم و غیرمستقیم است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار