تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۵۳۸۷۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مسئول امور زراعت جهاد کشاورزی دزفول عنوان کرد
خسارت به اراضی دزفول بر اثر سرمازدگی
مسئول امور زراعت مدیریت جهاد کشاورزی دزفول گفت: گزارش اولیه خسارات وارده به محصولات زراعی این شهرستان که بر اثر سرما بوده، بالغ بر 7 هزار و 525 هکتار است.

علی کرمی امروز با بیان اینکه گزارش اولیه خسارات وارده به محصولات زراعی شهرستان که بر اثر سرما ایجاد شده، بالغ بر 7 هزار و 525 هکتار است اظهار کرد: همه بخش‌ها و روستاهای شهرستان تحت تاثیر سرما به خصوص در شب، خسارت زیادی دیده و بیشتر خسارات وارده به محصولاتی مانند کدو، فلفل دلمه‌ای، گوجه فرنگی، ذرت، سیب زمینی و سایر سبزی و صیفی‌جات موجود در شهرستان بوده است.

وی افزود: سرما باعث شده است تا بعضی از محصولات به صورت 100 درصد خسارت ببینند و تعدادی از محصولات بین 10 تا 60 درصد دچار خسارت شوند.

مسئول امور زراعت مدیریت جهاد کشاورزی دزفول با اشاره به خسارات ریالی محصولات چنین تصریح کرد: با توجه به برآورد ریالی، خسارات معادل 87 میلیون و 763  هزار ریال است.

وی ابراز داشت: با توجه به دمای پائین هوا که از تاریخ 17 تا 25 آذرماه سال جاری بر منطقه حکمفرما شد این میزان خسارات بروز کرده و به کشاورزان ضرر زیادی وارد شده است.

کرمی با بیان اینکه کشاورزان خسارت دیده نیاز به حمایت دارند عنوان کرد: امید است در این زمینه مسئولان هر چه سریع‌تر وارد عمل شوند و مشکلات کشاورزان را به حداقل کاهش دهند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار