تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۵۳۸۹۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بازدید سرپرست دفترعمران سازمان ملل متحد درایران از تالاب بین المللی شادگان
ˈ بالا سوبرا مانیام مورالی ˈ سرپرست نمایندگی دفتر عمران سازمان ملل متحد در ایران از تالاب بین المللی شادگان دیدن کرد.

روز شنبه ˈ سوبرا مانیام مورالی ˈ از تالاب بین المللی شادگان و محل اقامت گردشگران، بازارچه محلی و دوره های آموزشی ارتقای سطح آگاهی جوامع محلی در راستای حفاظت از محیط زیست که توسط تشکل های زیست محیطی شهرستان برای زنان روستایی برگزار شده بود، بازدید کرد.

وی در این بازدیدها با نحوه همکاری و مشارکت جوامع محلی و همبستگی کلیه ذینفعان تالاب جهت حفاظت از محیط زیست آشنا شد.

سرپرست نمایندگی دفتر عمران سازمان ملل متحد در ایران همچنین با حضور در نشست کمیته مدیریت جامع تالاب شادگان از همراهی و تلاش دانشگاه ها، تشکل های مردمی و فرماندار شادگان برای احیای دوباره تالاب شادگان قدردانی کرد.

وی از عدم موافقت فرمانداری شادگان با طرح های توسعه ای در تضاد با منافع تالاب شادگان تشکر کرد و آمادگی کامل خود را برای حمایت از این اقدامات اعلام کرد.

فرماندار شادگان نیز در این نشست به اصل 50 قانون اساسی جمهوری اسلامی در حمایت و حفاظت‏ از محیط زیست اشاره کرد و گفت: تحقق این اصل وظیفه ای عمومی است.

ˈ عبدالزهرا سنواتی ˈ افزود: فعالیت های اقتصادی و غیر اقتصادی که به آلودگی محیط زیست یا تخریب غیر قابل جبران آن منجر شود ممنوع بوده و با توجه به آیات و روایات، حرام است.

وی با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در راستای تحقق برنامه مدون مدیریت جامع تالاب شادگان از جمله احداث تصفیه خانه فاضلاب و نهایی شدن پروژه انتقال آب از رودخانه کارون به تالاب گفت: اختصاص حق آبه به تالاب شادگان در راستای بهبود وضعیت گردشگری این تالاب انجام می شوند.

فرماندار شادگان افزود: استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد در برگزاری دوره های آموزشی و ارتقای سطح آگاهی و جلب مشارکت جوامع محلی موجب شد که تالاب بین المللی شادگان بعنوان نخستین سایت پیشاهنگ مورد توجه مدیریت طرح جامع حفاظت از تالابهای کشور قرار گیرد.

مدیرکل سازمان حفاظت محیط زست خوزستان و مدیر دفتر طرح حفاظت از تالاب های ایران نیز در این نشست حضور داشتند.
مرجع / ایرنا
برچسب ها: تالاب شادگان
:
:
:
آخرین اخبار