تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۰
کد خبر: ۵۳۹۶۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بازنگری سالیانه سیستم های یکپارچه مدیریت در نفت و گاز کارون انجام شد
به منظور اطمینان از پیاده سازی الزامات و برطرف نمودن عدم انطباق ها قبل از فرا رسیدن ممیزی خارجی، بازنگری سالیانه سیستم های یکپارچه مدیریت (IMS) در شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون انجام شد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون، در جلسه بازنگری یکپارچه مدیریت گفت: پذیرش الزامات سیستم های یکپارچه مدیریت(IMS) مشتمل بر مدیریت کیفیت ISO 9001-2008، مدیریت زیست محیطی ISO 14001-2004 و مدیریت ایمنی و بهداشت OHSAS 18001-2007 مکمل الزاماتی است که در این سه حوزه برای شرکت کارون تعریف شده است.

مهندس محسن دهانزاده، افزود: با توجه به فرایند جهانی شدن، اگر امروزه پذیرش داوطلبانه مدل های بهبود تعالی سازمانی به عنوان یک مزیت است، فردا تکلیف و اجبار خواهد بود.

وی در ادامه گفت: توجه به فرآیند گرایی به جای وظیفه گرایی در سازمان، توجه و تمرکز بر روی نظرات مشتریان در خدمات ارایه شده سازمان، بهبود شاخص های رضایت مندی مشتری بر مبنای نظر سنجی، تعیین شاخص های کلیدی فرآیندها و هدفگذاری و در کل پیاده سازی فرهنگ بهبود آرام و مداوم از دستاوردهای پیاده سازی و نگهداشت سیستم های استاندارد در سازمان است.

مهندس دهانزاده، در پایان با اشاره به نزدیک بودن ممیزی خارجی این شرکت، بازنگری سیستم های استاندارد و اطمینان از پیاده سازی درست و اثربخش این سیستم ها را ضروری عنوان کرد.

نماینده مدیر عامل در سیستم های یکپارچه مدیریت (IMS) در شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون نیز در این جلسه به تشریح عملکرد سیستم های سه گانه ، نحوه انجام ممیزی های داخلی و همچنین عدم انطباق های صادره و نقاط بهبود طی یک سال گذشته پرداخت.

وی افزود: با توجه به گستردگی شرکت کارون، به منظور انجام بهتر ممیزی ها، این شرکت به 5 منطقه ستادی، فنی، عملیاتی، منابع انسانی و خدماتی تقسیم شد که توسط 10 سر ممیز فرایند ممیزی تحت نظارت قرار گرفته و نتایج بدست آمده از این ممیزی شامل عدم انطباق ها بالقوه و بالفعل، توصیه های بهبود و نکات مثبت پس از تائید در اتاق همیاری به مدیریت گزارش می گردد.

نساج، نتایج به دست آمده را یکی از ورودی های جلسه بازنگری مدیریت عنوان کرد و ادامه داد: علاوه بر این شکایات طرف های ذینفع، بررسی و پیگیری اقدامات مربوط به بازنگری های پیشین، میزان تحقق اهداف خرد و کلان شرکت، بررسی عملکرد سیستم های سه گانه ، توصیه های بهبود و بررسی اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه از دیگر مباحثی است که در جلسه بازنگری مدیریت مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

نماینده مدیر عامل در سیستم های یکپارچه مدیریت (IMS) در شرکت بهره برداری نفت و گاز در پایان گفت: ممیزی خارجی شرکت کارون طی روزهای چهاردهم تا هجدهم دی ماه با حضور ممیزان شرکت گواهی دهنده جهت ثبت و صدور گواهینامه های سه گانه سیستم یکپارچه مدیریت در کل شرکت کارون انجام می شود.

شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون با تولید روزانه بیش از یک میلیون بشکه نفت از شرکت های زیرمجموعه شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب است که از سال 1382 تا کنون موفق به استقرار و نگهداشت سیستم های استاندارد مدیریت یکپارچه (IMS) شده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار