تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۶
کد خبر: ۵۳۹۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مزارع خوزستان زیرپوشش کشاورزی حفاظتی
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان گفت: 560 هزار هکتار ازمزارع استان در سال زراعی جاری زیر پوشش کشاورزی حفاظتی قرار گرفته است.

محمد قاسمی نژاد دراین باره افزود: در سال زراعی 92 - 91 کشاورزی حفاظتی 468 هزار هکتار از مزارع استان را زیر پوشش برد که این رقم در سال زراعی 93 - 92 با رشد 20 درصدی مواجه بوده است.

محمد قاسمی نژاد پایداری در تولید، حفظ منابع پایه، استفاده مؤثر از زمان،افزایش بهره وری،کاهش مصرف سوخت،کاهش مصرف آب و کاهش آلودگی محیط زیست که در اثر سوزاندن بقایا حاصل می شود را از اهداف عمده کشاورزی حفاظتی اعلام نمود.

وی با بیان این مطلب که کشاورزی حفاظتی از سال 1384 با سطح 120 هکتار در استان آغاز شد گفت: در حال حاضر در تمامی شهرستان ها جز آبادان از این روش استفاده می شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان به اقدامات انجام شده در خصوص کشاورزی حفاظتی اشاره کرد و گفت: خرید ادوات الگویی مانند کشت مستقیم و خاک ورزهای حفاظتی ،اعطای تسهیلات بلاعوض خرید ادوات خاص کشاورزی حفاظتی،برگزاری نمایشگاه ادوات کشاورزی حفاظتی،برگزاری کارگاه ها و دوره های آموزشی در شهرستان های مختلف و تهیه فیلم آموزشی از جمله فعالیت هایی است که صورت گرفته است.

وی افزود: کشاورزی حفاظتی شامل چهار عملیات،مدیریت بقایای گیاهی، خاک ورزی حفاظتی،حاصلخیزی و کشت مستقیم می باشد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار