تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۱
کد خبر: ۵۳۹۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افزايش صادرات گمركات‌خوزستان در9ماهه‌امسال
صادرات كالاهاي غيرنفتي گمركات خوزستان در 9 ‌ماهه امسال به وزن 8 ميليون و 869 هزار تن و به ارزش بيش از 75 هزار و 258 ميليارد ريال بوده كه نسبت به مدت مشابه سال‌گذشته از نظر وزني و ارزشي به ترتيب 25 و 27 درصد افزايش داشته است.

متوسط قيمت يك تن كالاي صادراتي استان 342 دلار مي‌باشد كه نسبت به مدت مشابه سال‌گذشته يك درصد افزايش يافته است.

عمده محصولات صادراتي شامل محصولات شيميايي و پتروشيمي، پلي‌اتيلن، سيمان، گازها، روغن و گريس است كه به كشورهاي عراق، امارات، چين، هند، قطر، تركيه، پاكستان صادر ‌شده است.

ميزان صادرات كالا به عراق از گمركات خوزستان و ديگر گمركات كشور در 9 ماهه امسال در مجموع 2 ميليون و 658 هزار تن كالا به ارزش 637 ميليون دلار بود كه نسبت به مدت مشابه سال‌گذشته از نظر وزني 14 درصد افزايش داشته و از نظر ارزشي تغييري نداشته است.

همچنين ميزان واردات كالا به استان در اين مدت 9 ميليون و 40 هزار تن به ارزش بيش از 149 هزار ميليارد ريال بود كه از نظر وزني و ارزشي به ترتيب 28 و 24 درصد كاهش يافته است.

كالاهاي وارداتي شامل ذرت، روغن خوراكي، آهن‌آلات، گندم، شكر و لوازم صنعتي برقي است كه از كشورهاي چين، امارات، برزيل، آرژانتين، هند، تركيه، مجارستان، ايتاليا و فرانسه وارد مي‌شوند.

طبق اعلام گمركات خوزستان، ميزان درآمدهاي عمومي اين اداره‌كل در 9 ‌ماهه امسال بيش از 9 هزار و 455 ميليارد ريال بوده كه نسبت به مدت مشابه سال‌گذشته با رشد 19 درصدي همراه بوده ‌است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار