تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۵۳۹۹۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تا ساعاتی دیگر
برگزاری‌یادواره‌شهدای‌انقلاب‌اسلامی‌درباغملک
فرمانده سپاه باغملک از برگزاری یادواره شهید «احمد داورپناه» و شهید «اسکندر جاویدان» از شهدای انقلاب اسلامی در این منطقه خبر داد.

سید عبدالمطلب رحیمی حسینی امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آیین گرامیداشت یاد و خاطره شهید «احمد داورپناه» و شهید «اسکندر جاویدان» حماسه آفرینان 15 دی 1357 در صیدون باغملک برگزار می‌شود.

وی افزود: این آیین روحانی همزمان با سی و پنجمین سالروز شهادت پرافتخار این شهدا روز یکشنبه 15 دی ماه 1392، از ساعت 13 در دهستان رود زیر از توابع بخش صیدون شهرستان باغملک در شمال استان خوزستان آغاز خواهد شد.

فرمانده سپاه باغملک در ادامه به بیان جزییات برنامه یادواره شهید «احمد داورپناه» و شهید «اسکندر جاویدان» پرداخت و اعلام کرد: در این یادواره حاج صادق آهنگران نغمه‌سرای دوران دفاع مقدس در گرامیداشت این روز حماسه‌ساز مداحی و نغمه سرایی خواهد کرد.

وی در خصوص دیگر برنامه‌های یادواره شهید «احمد داورپناه» و شهید «اسکندر جاویدان» گفت: همچنین در این یادواره آیت‌الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اهواز سخنرانی می‌کند.

رحیمی حسینی تجلیل از برخی مبارزان انقلابی منطقه را یکی دیگر از برنامه‌های گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حماسه 15 دی ماه عنوان کرد و گفت: در این روز از خانواده‌های شهید «احمد داورپناه» و شهید «اسکندر جاویدان» نیز تقدیر خواهد شد.

وی در ادامه به تشریح قیام مردم منطقه صیدون پرداخت و اظهار داشت: اهالی دهستان رود زیر در حمایت از رهنمودهای حضرت امام خمینی (ره) و یاری کردن روحانیت مبارز و انقلابی منطقه علیه حکومت شاهنشاهی در 15 دی 1357 دست به راهپیمایی زدند.

این رزمنده دفاع مقدس ادامه داد: پس از آغاز راهپیمایی، ماموران رژیم ستمشاهی مردم بی‌دفاع را با ضرب گلوله مستقیم هدف قرار دادند که در این حادثه دو تن از جوانان برومند و شجاع آن دهستان به نام‌های احمد داورپناه و اسکندر جاویدان به شهادت رسیدند و یک نفر هم به نام مظفر جاویدان مجروح شد.

فرمانده سپاه باغملک در ادامه به واکنش راهپیمایان در مقابل تیراندازی ماموران رژیم شاهنشاهی اشاره کرد و گفت: البته مردم انقلابی هم پاسخ این اقدام وحشیانه آن‌ها را دادند و فرمانده پاسگاه ژاندارمری و سه نفر از نیروهای وابسته را به سزای اعمال خود رساندند و آن‌ها را به درک واصل کردند.

به گفته وی، هر ساله مراسم بزرگداشت شهید «احمد داورپناه» و شهید «اسکندر جاویدان» همزمان با سالروز شهادتشان در دهستان رود زیر از توابع بخش صیدون شهرستان باغملک برگزار می‌شود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار