تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۵۴۰۳۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
واکنش رونالدو و مورینیو به مرگ پلنگ سیاه
دستیار کارلوس کی‌روش در تیم ملی ایران طی پیامی از درگذشت اسطوره فوتبال پرتغال ابراز تاسف کرد.
تسنیم به نقل از روزنامه رکورد پرتغال نوشت: آنتونیو سیموئز در واکنش به خبر درگذشت اوزه بیو که صبح امروز (یک‌شنبه) در سن 71 سالگی بر اثر نارسایی قلبی جان خود را از دست داد، اظهار داشت: همیشه به او می‌گفتم برای رفتن عجله نکن. به او می‌گفتم باید آخرین نفری باشی که از بین ما می‌رود نه اولین نفر. او همیشه به حرف من گوش می‌کرد اما این بار این کار را نکرد. برای من اوزه بیو یک همراه، یک دوست ویک بازیکن فوق‌العاده بود. کشور ما یک الگوی خارق‌العاده را از دست داد و من هم دوست صمیمی و برادرم را.

آنتونیو سیموئز و اوزه بیو در فاصله سال‌های 1961 تا 1975 با یکدیگر در تیم فوتبال بنفیکا همبازی بودند. اوزه بیو یک سال قبل از سیموئز به بنفیکا پیوست. اوزه بیو در 301 بازی که برای بنفیکا انجام داد 317 گل به ثمر رساند.

همچنین کریستیانو رونالدو، بازیکن رئال مادرید و کاپیتان تیم ملی فوتبال پرتغال نیز به ابراز تاسف از درگذشت اسطوره فوتبال کشورش پرداخت. او در صفحه شخصی خود در یکی از شبکه‌های اجتماعی نوشت:«اوزه بیوی همیشه جاودان! در آرامش بخواب».

 مورینیو: مرگ اوزه‌ بیو خلأ بزرگی است/ او جاودانه شد

به گزارش مشرق، ژوزه مورینیو، سرمربی چلسی در پی درگذشت اوزه بیو اسطوره فوتبال پرتغال به شبکه تلویزیونی «آر تی پی» پرتغال گفت: اوزه بیو یکی از برجسته‌ترین چهره‌های فوتبال پرتغال بود و نام این کشور را بر سر زبان‌ها انداخت.

وی افزود: اوزه‌ بیو و آمالیا اربابان بزرگ پرتغال هستند و به شخصه هنوز هم چنین دیدی نسبت به این 2 نفر دارم. به نظرم آنها جاویدان هستند و همه ما می‌دانیم که در فوتبال جهان و به خصوص در فوتبال پرتغال جاودان خواهند ماند.

به گزارش تسنیم، اوزه بیو، اسطوره فوتبال پرتغال که در جام‌جهانی 1966 بهترین گلزن جام لقب گرفت امروز (یک‌شنبه) در سن 71 سالگی به دلیل نارسایی قلبی درگذشت.

مورینیو افزود: برخی می‌گویند او بازیکنی الهام بخش است اما او نه تنها الهام‌بخش بلکه بازیکنی برجسته در فوتبال بود که حتی پس از پایان دوران بازیگری‌اش ارزش‌ها، احساسات و ویژگی‌های منحصر به فردش را همچنان همراه خود داشت.

سرمربی 50 ساله آبی‌پوشان لندنی تصریح کرد: مرگ پلنگ سیاه خلأ بزرگی است ولی ترجیح می‌دهم به آن از دید جاودانگی نگاه کنم. اوزه بیو از نسلی کاملا متفاوت بود که سعی می‌کرد خود را با فوتبال روز دنیا منطبق سازد و در سطح فوتبالیست‌های نامدار جهان قرار گیرد. اگر او امروز 20 یا 30 سال داشت، فوق‌العاده بود .
:
:
:
آخرین اخبار