تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۵۴۰۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون فرماندار آبادان:
8 کمیته ستاد نوروزی در آبادان تشکیل می‌شود
معاون فرماندار آبادان گفت: 8 کمیته ستاد نوروزی در این شهرستان تشکیل می‌شود.

شهاب صدیقی ظهر امروز در جلسه ستاد نوروزی این شهرستان که با حضور مسئولان ادارات و نهادهای مختلف آبادان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد در سخنانی اظهار کرد: با توجه به بررسی‌های انجام شده هشت کمیته برای استقبال از مهمانان نوروزی در آبادان تشکیل می‌شود.

وی افزود: این کمیته‌ها متشکل از یک مسئول کمیته و اعضایی است که آن را کمک می‌کنند است تا در زمینه ارائه خدمات به مسافران نوروزی فعالیت کنند.

معاون فرماندار آبادان ادامه داد: در این راستا این کمیته‌ها شامل اسکان، خدمات شهری، بهداشت و درمان، راهیان‌نور، امنیت و امور انتظامی، تنظیم بازار، حمل و نقل و اطلاع‌رسانی هستند.

صدیقی تصریح کرد: علاوه بر این سازمان منطقه آزاد اروند نیز خدمات خود را در محدوده خود به مهمانان نوروزی ارائه خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد‌: بر این اساس از مسئولان کمیته‌ها می‌خواهیم جلسات خود را در این مدت برگزار و پیشرفت کار را ارائه کنند.

معاون فرماندار آبادان خاطرنشان‌کرد: همچنین در صورتی که مشکل و یا کمبودی در زمینه مسائل مختلف و به ویژه اسکان وجود داشته باشد به فرمانداری اعلام تا نسبت به رفع آن اقدام شود.

صدیقی بیان کرد: یکی دیگر از اقدامات مهمی که در این خصوص باید انجام داد نوآوری در ارائه خدمات است ضمن آنکه باید کیفیت خدمات‌رسانی را بهبود داد.

وی گفت: خدمات جنبی نیز همچون سرویس بهداشتی، حمام، عرضه کالا و... نیز باید مورد توجه  قرار گیرد و در زمینه تنظیم بازار گوشت و مرغ و برنج نیز اداره صنعت و معدن و تجارت شهرستان اقدامات لازم را انجام دهد.

برای نخستین‌بار
مدیریت گردشگری در شهرداری آبادان راه‌اندازی شد

شهردار آبادان گفت: مدیریت گردشگری به منظور ارائه خدمات بهتر در شهرداری آبادان راه‌اندازی شد.

محمودرضا شیرازی ظهر امروز در جلسه ستاد نوروزی سخنانی اظهار کرد: شهرداری آبادان هر ساله ستاد نوروزی و استقبال از سال جدید را در دو محور در برنامه‌های خود قرار می‌دهد.

وی افزود: محور اول در زمینه زیباسازی ظاهر شهر است که در این راستا اقدامات و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است و از بهمن ماه روند کار آغاز خواهد شد.

شهردار آبادان ادامه داد: بر این اساس اقداماتی همچون خط‌کشی‌ها، رنگ‌آمیزی‌ها و گل و گیاه کاری در میادین و نقاط مختلف آبادان انجام می‌شود.

وی تصریح‌کرد: باتوجه به اینکه اکنون در فصل بارندگی قرار داریم انجام این اقدامات را به بهمن ماه موکول کرده‌ایم که با اقدامات انجام شده قطعاً شاهد تغییر و تحول در چهره شهر آبادان خواهیم بود.

شیرازی بیان ‌کرد: محور دوم برنامه‌ریزی‌ها در زمینه ارائه خدمات به مسافران و مهمانان نوروزی و راهیان نور است که در این راستا نیز اقدامات و کارها در حال انجام است.

این مسئول خاطرنشان‌ کرد: برای نخستین‌بار مدیریت گردشگری را در شهرداری آبادان راه‌اندازی کردیم و در حال راه‌اندازی بسته گردشگری هستیم.

شهردار آبادان یادآور شد: در این زمینه با کشتی‌رانی رانیا مذاکراتی انجام شده است تا اقدامات لازم برای حضور این شرکت کشتی‌رانی در اروند فراهم شود.

وی اشاره ‌کرد: همچنین اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌های گردشگری آبادان مهمانان نوروزی ر ا به نقاط تفریحی و مذهبی این شهرستان خواهند برد.

شهردار آبادان گفت: علاوه بر آن برنامه‌های مختلف دیگری همچون نمایشگاه، جشنواره و... نیز در طول ایام حضور مسافران نوروزی برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آبادان:
استقبال از زائران راهیا‌ن‌نور آبادان در 4 محور برنامه‌ریزی شده است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آبادان گفت: استقبال از زائران راهیا‌ن‌نور آبادان در 4 محور برنامه‌ریزی شده است.

عادل عساکره ظهر امروز در جلسه ستاد نوروزی اظهار کرد: ناحیه مقاومت بسیج آبادان به عنوان متولی راهیان نور شهرستان برنامه‌‌های خود را در چهار محور اجرا می‌کند.

وی افزود: استقبال و راهنمایی راهیان نور نخستین محور کار است و در این راستا چادرهایی در ورودی شهر، روستای سادات، منیوحی و اروندکنار مستقر می‌شوند و به زائران راهنمایی‌های لازم را ارائه می‌کنند.

عساکره ادامه داد: محور دوم کاری در زمینه تامین امنیت کاروان‌های راهیان نور و مسافران نوروزی است که این کار با همکاری نیروی انتظامی اجرا و در این راستا نیز چندین چادر در پارک‌های شهید منتظری، پرندگان، معلم و جنب فرمانداری برپا خواهد شد.

فرمانده مقاومت بسیج آبادان تصریح ‌کرد: برقراری گشت‌های نامحسوس و محسوس به صورت موتوری و خودرویی سومین و برپایی ایست‌های بازرسی از مارد تا اروندکنار نیز چهارمین محور کاری در حوزه راهیان نور است.

وی بیان ‌کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده نیروهای بسیج از 28 اسفند ماه 92 تا 14 فروردین ماه سال 93 برای انجام محورهای کاری مورد اشاره مستقر خواهند شد.

عساکره خاطرنشان ‌کرد: سال گذشته بیش از یک میلیون نفر از یادمان های دفاع مقدس آبادان دیدن کردند که پیش‌بینی می‌شود امسال شاهد افزایش این تعداد باشیم.

این مسئول یادآور شد: نکته دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد افزایش تعداد زائرانی است که به صورت شخصی به محل یادمان‌ها حضور پیدا می‌کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آبادان مطرح ‌کرد: باتوجه به حجم بالای زائران راهیان نور که گاها تا 40 هزار نفر در روز نیز می‌رسد باید برنامه ریزی خاصی از لحاظ فرهنگی و خدماتی انجام شود و در این زمینه نیاز به همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی شهر وجود دارد.

وی گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده زائران علاوه بر یادمان‌های والفجر 8 و شهدای گمنام از یادمان شهید تندگویان، باغ‌موزه دفاع مقدس و بیمارستان صحرایی امام علی(ع) نیز بازدید خواهند کرد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار