تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۰
کد خبر: ۵۴۰۶۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیریت بحران استانداری خوزستان نسبت به تشدید بارندگی و آبگرفتگی معابرهشدارداد
مدیریت بحران استانداری خوزستان در پی آغاز موج جدید بارندگی ها که از روز یکشنبه اغلب مناطق استان را به صورت باران و برف تحت تاثیر قرار داده نسبت به تشدید بارش ها و آبگرفتگی معابر عمومی هشدار داد.

محمدرضا آملازاده روز دوشنبه دراین باره اظهار داشت: با توجه به اخطار سازمان مدیریت بحران کشور و گزارش اداره کل هواشناسی خوزستان در خصوص وقوع بارندگی شدید همراه با رعد وبرق و وزش باد نسبتا شدید در سطح استان بخصوص در شهرهای آبادان، خرمشهر ، بهبهان و هندیجان تا روز سه شنبه (فردا) احتمال آبگرفتگی معابر عمومی در شهرها و اختلال در تردد جاده های کوهستانی و وارد آمدن خسارت به راه ها و معابر شهری و تاسیسات زیربنایی وجود دارد.

مدیرکل بحران استانداری خوزستان از فرمانداران شهرستان های استان خواسته برای جلوگیری و پیشگیری از تلفات جانی و کاهش آسیب ها تدابیر لازم را به کار گیرند تا شهروندان با مشکلات کمتری رو به رو شوند.

آملازاده همچنین نسبت به سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه های فصلی هشدار داده و از عشایر و روستاییان استان خواسته است از نزدیک شدن به حریم رودخانه ها اجتناب کنند.

اداره کل هواشناسی خوزستان نیز اعلام کرد: بارندگی ها تا دو روز آینده در اغلب مناطق استان به صورت متناوب ادامه دارد که بارش ها در مناطق کوهستانی و مرتفع شمال شرقی استان به صورت برف خواهد بود.

بنا به اعلام این اداره کل، آبهای شمالی خلیج فارس به علت وزش باد، متلاطم و طوفانی است.

در پی تغییرات جوی در دو روز اخیر دمای برخی شهرهای استان از جمله اهواز تا شش درجه کاهش داشته که این برودت هوا افزایش مصرف گاز را به دنبال داشته است.

شرکت ملی گاز استان خوزستان نیز از عموم مردم خواسته است در مصرف گاز صرفه جویی کنند تا با قطعی و افت فشار گاز مواجه نشوند.

پلیس راه خوزستان نیز در پی بارش باران و برف در خوزستان به رانندگان خودروهای سبک و سنگین توصیه کرد به علت لغزندگی سطح جاده ها، با سرعت مطمئنه حرکت کرده و فاصله طولی با خودروی جلویی را رعایت کنند.

به رغم بارندگی ها که شدت آن در مناطق جنوبی و جنوب غربی استان از شدت بیشتری برخوردار بوده هم اکنون تمامی جاده ها و راه های مواصلاتی اصلی و فرعی استان باز بوده و تردد در آنان جریان دارد.

ماموران پلیس راه و راهور خوزستان از عبور خودروها در محورهای کوهستانی که فاقد تجهیزات زمستانی بویژه زنجیر چرخ باشند جلوگیری می کنند.

بارش سنگین برف در سال جاری تردد در منطقه ˈتارازˈ از توابع شهرستان ایذه در شمال شرق استان و راه ارتباطی خوزستان به چهارمحال و بختیاری را دچار اختلال کرد و متعاقب آن صدها دستگاه خودروی عبوری با مشکلاتی مواجه شدند که با کمک ماموران راهداری و هلال احمر وضعیت به حالت عادی بازگشت.

در همین حال دومین بارش زمستانی، سبب خوشحالی و سرور کشاورزان استان بویژه دیم کاران شد.

دیم کاران استان خوزستان که امسال حدود 300هزار هکتار از اراضی شیب دار و فاقد آب کافی را زیر کشت گندم و دیم بردند امیدوارند با تفضل الهی و تداوم بارش باران و برف محصول قابل توجهی برداشت کنند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار