تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۴
کد خبر: ۵۴۱۶۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رضایی:
دردسر وجود دکلهای مخابراتی برای هواپیماها
مدیر فرودگاه آیت الله جمی آبادان گفت: درحال حاضر 80 پرواز رفت و برگشت از این فرودگاه به مقاصد مختلف انجام می شود که نشان از رشد پروازی نسبت به پارسال دارد.

محمد رضا رضایی افزود: همه ساله پذیرای بسیاری از خانواده ها و کارکنان از شرکت فرودگاههای کشور و هواپیمایی جمهوری اسلامی هستیم که برای زیارت مناطق عملیاتی دفاع مقدس به آبادان سفر می کنند.

وی با اشاره به استقرار اورژانس در فرودگاه اظهار کرد: این کار در راستای ارائه خدمات بیشتر و مطلوب تر به مسافران و بر اساس توافق به عمل آمده با دانشکده علوم پزشکی آبادان صورت گرفته است.

مدیر فرودگاه آیت الله جمی آبادان تصریح کرد: به تازگی به دلیل نشتی لوله آب بخشی از دیوارهای فرودگاه دچار مشکل شده است که لزوم حضور و رفع نقص توسط اداره آبفا آبادان را طلب می کند.

رضایی یادآور شد: متاسفانه وجود یک سری دکلهای مخابراتی در سطح شهر مشکلاتی را برای هواپیماها در زمان نشست و برخاست ایجاد کرده است.

وی گفت: ارتفاع زیاد این دکلهای مخابراتی سبب شده تا در هنگام نشست و برخاست هواپیما که ارتفاع هواپیما از سطح زمین کم است برای آنها درد سر ساز شود که به رغم اطلاع مسئولان مربوطه در این خصوص تاکنون هیچ اقدام عملی و مناسبی صورت نگرفته است.

مدیر فرودگاه آیت الله جمی آبادان با اشاره به رفع مشکل پروازی در استفاده از حریم هوایی عراق در هنگام نشست هواپیماها در فرودگاه آبادان افزود: این مسئله لزوم توجه به جابجایی دکلهای مخابراتی را دو چندان می کند.

رضایی اظهار کرد: در زمان حاضر دستگاه آی ال اس (کمک ناوبری) خریداری و در مرحله انجام فندانسیون و سیویل ورک آن هستیم.

به گفته وی با بهره برداری از این دستگاه خلبان می توان در شرایط بد آب و هوایی که امکان دید کاهش می یابد بدون مشکل هواپیما را هدایت و بر زمین نشسته و یا پرواز کند.

مدیر فرودگاه آیت الله جمی آبادان در پایان یادآور شد: فرودگاه آیت الله جمی آبادان توانست با کمک و همراهی سایر ادارات شهرستان در مبحث ایمنی پرواز رتبه نخست را در میان 54 فرودگاه کشور برای خود کسب کند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار