تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۵۴۱۹۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار دزفول خبر داد
تشکیل کارگروه برای صیانت از رودخانه دز
فرماندار دزفول از تشکیل کارگروه به‌منظور صیانت از رودخانه دز خبر داد.

عبدالرضا احسانی‌نیا صبح امروز در جلسه شورای سلامت که در محل فرمانداری و با حضور اعضا برگزار شد اظهار کرد: سلامت جامعه در توسعه و پیشرفت پیگیری مصوبات این جلسات، حساس و حیاتی هستند و باید توسط مسئولان و اعضای شورای سلامت محقق شوند.

وی افزود: در همین راستا در نظر داریم کارگروهی با حضور اعضای شورای سلامت تشکیل شود تا صیانت از رودخانه دز را بر عهده گیرد و مانع از ورود آلودگی بیشتر به این رودخانه شود.

فرماندار دزفول تصریح کرد: در همین راستا به همت این کارگروه باید با پیگیری اداره حفاظت محیط زیست هر ماه تشکیل شود.

وی با اشاره به اینکه سلامتی بهترین موهبت الهی است تصریح کرد: حفظ محیط زیست، سلامت جسم و روان را تضمین می‌کند.

*نظارت بر اماکن عرضه مرغ زنده

رئیس مرکز بهداشت دزفول در ادامه این جلسه با توجه به اهمیت بیماری‌های مشترک دام و طیور با انسان خواستار رسیدگی و حل معضل عرضه مرغ زنده در شهرستان شد و اظهار کرد: ضروریست بخشداری‌ها و دهیاری‌ها نسبت به اطلاع رسانی در خصوص ممنوعیت عرضه مرغ زنده اقدام لازم را در روستاهای تابعه به‌عمل آورند.

بیتا چاییده ادامه داد: به منظور اتخاذ راهکار لازم در خصوص محل‌هایی که اقدام به عرضه مرغ زنده می‌کند نیاز است فرمانداری با تشکیل کارگروهی مرکب از دادستان و اداره صنعت، معدن و تجارت و شبکه دامپزشکی و مرکز بهداشت اقدام کند.

*ضدعفونی جداول روباز جمع‌آوری فاضلاب


مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت دزفول نیز اظهار کرد: همچنین لازم است پیگیری لازم از سوی شهرداران تابعه در خصوص اتلاف سگ‌های ولگرد به‌عمل آید و گزارش آن به‌طور مستمر به مرکز بهداشت اعلام شود.

اسماعیل خوشنود در ادامه، پیرامون اقدامات انجام شده در خصوص مصوبات جلسه قبل، توضیحات لازم را ارائه کرد و در نهایت پس از بحث و تبادل نظر مصوبات ذیل به تصویب رسید.

مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت دزفول در پایان عنوان کرد: اداره اماکن نیروی انتظامی نیز باید پیگیری لازم را برای تعطیلی محل‌هایی که به‌طور غیرمجاز اقدام به فروش سموم کشاورزی می‌کند به‌عمل آورد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار